معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تعهد کرده‌ایم تا پایان سال 95 تلفات شبکه را به زیر 10 درصد برسانیم.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا حقی‌فام در جلسه منطقه‌ای کمیته ملی کاهش تلفات در تبریز اظهار داشت: تلفات نقطه به نقطه ما حدود 11 درصد است که با برنامه های مدون سعی داریم این رقم را کاهش دهیم.

وی شمال غرب را یکی از قطب‌های مصرف برق در کشور عنوان کرد و افزود: طرح جهادی کاهش تلفات یک طرح بسیار هوشمندانه است که شرکت‌های توزیع را در بحث‌های مهندسی، بهره‌برداری و خدمات مشترکان نظم می‌دهد.

حقی‌فام بحث تلفات را به دماسنج شرکت های توزیع تشبیه کرد و افزود: اگر بتوانیم تلفات شبکه های توزیع را کاهش دهیم ، یعنی توانسته‌ایم تمامی فرآیند ها را ساماندهی و تنظیم کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر سه شاخص کاهش تلفات، قابلیت اطمینان شبکه و قیمت تمام شده را به عنوان اصلی‌ترین شاخص های عملکرد شرکت های توزیع دانست و تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم شرکت‌های توزیع را ارزیابی و خط دهی کنیم، باید بر اساس این شاخص حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم هر سه این شاخص‌ها را سنجش پذیر کنیم که در موضوع کاهش تلفات با طراحی داشبورد تلفاتی کشور، این امر محقق شده و در دو شاخص بعدی نیز این اتفاق خواهد افتاد.

حقی‌فام تصریح کرد: هم اکنون در دنیا سه موضوع در جهت گیری شبکه های برق مطرح است که عبارت از رویکرد های اقتصادی، کیفیت خدمات رسانی و محیط زیست می باشد.

گفتنی است، جلسه منطقه ای کمیته ملی کاهش تلفات کشور با حضور شرکت های توزیع آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، تبریز، اردبیل، زنجان و قزوین در محل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =