علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه پزشکی به سمت تعالی و توسعه حرکت نمود و سن امید به زندگی ارتقا یافت، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نیز در راستای آرمان های انقلاب، با تعریف بسته سلامت یکی از سیاست های اصلی اش را گسترش سلامت قرار داد بنحوی که هزینه درمان مردم به کمتر از 10 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ،يونسي با بيان اين كه دولت تدبير و اميد با همه ظرفيتش براي توسعه سلامت پاي كار آمده است و بايد در جهت كنترل آسيب هاي باقي مانده نيز نهايت اهتمام صورت گيرد، افزود: در اين راستا، موضوع آموزش هاي در حال انجام در مدارس و دانشگاه ها كه يكي از مهم ترين راهبردهاي اين بخش است بايد گسترش يابد.

معاون استاندار با اشاره به اين كه براي تامين سلامت كاركنان دستگاه ها و سازمان ها، بايد دوره هاي آموزشي آگاهسازي از سوي مديران برگزار شود، گفت: محله محوري براي آگاهسازي مردم در جهت شناخت بيماري ها بايد در دستور كار قرار گيرد و از ظرفيت مساجد براي اطلاع رساني و اگاهسازي و آموزش مردم بهره گيري شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران، خاطر نشان ساخت: بايد برنامه يي براي سوق دادن مردم به سمت تغيير سبك زندگي و رويكرد جديد به بسته غذايي سالم و سنتي و مورد نياز بدن به اجرا درآيد.
وي با تاكيد بر اين كه بانوان بالاي 40 سال بايد مورد تست آزمايشگاهي براي تشخيص بموقع بيماري ها قرار گيرند، تصريح كرد: در حوزه آسيب هاي اجتماعي، دانشگاه ها بايد به كمك دولت بيايند و راهبردهاي علمي متكي به تحقيقات براي آگاه كردن مردم ارايه نمايند تا فرآيند خود كنترلي بر جامعه حاكم شود.
يونسي با اشاره به اين كه در خصوص كنترل و مبارزه با بيماري سرطان بايد مراقبت مداوم در دستور كار جامعه قرار گيرد، گفت: پيشگيري از ابتلا جوانان به آسيب هاي اجتماعي نيازمند مراقبت خانواده هاست و تحقق اين مهم نيازمند آگاهي است كه در سايه آموزش و ايجاد حساسيت در خانواده نسبت به اين موضوع به نتيجه مي رسد.
در اين جلسه مريم جمشيدي، مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري، گزارشي از اقدامات اين اداره كل در اين خصوص ارايه نمود و اعضا نيز نقطه نظرات خود را بيان كردند.
گفتني است، دكتر اعرابي، معاون علوم پزشكي استان، گزارشي از وضعيت بيماري ايدز و سرطان در استان و راه هاي مقابله با آن را ارايه كرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =