ایرنا نوشت: مصطفی بکری نماینده پارلمان مصر در یک برنامه تلویزیونی و در اعتراض به فیلم مستندی که از شبکه قطری الجزیره پخش شد، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر را به مرگ تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری الغد نیوز مصر، مصطفی بکری خطاب به امیر قطر افزود: چگونه می خوابی در حالی که خون مردم عرب به خاطر پول های کثیف تو، توطئه ها و شبکه خیانت کار الجزیره تو در همه جا ریخته می شود.
وی با تهدید مجدد امیر قطر گفت: مردم مصر تو را نخواهند بخشید و در صورت آمدن به مصر شمار زیادی از مردم تو را در زیر پاهایشان له خواهند کرد.
مصطفی بکری از دستگاه قضایی مصر خواست تا امیر قطر را به خاطر پخش چنین فیلم های ضد مصری تحت پیگرد قضایی قرار داده و از پلیس بین الملل خواست تا وی را تحویل مصر دهد.


این نماینده مصر مدعی شد که امیر قطر از شبکه الجزیره خواسته است تا با ساخت چنین برنامه ای وجهه ارتش مصر را مخدوش سازد و در اظهاری توهین آمیز گفت که لنگه کفش سربازان و افسران ارتش مصر بر سر امیر خائن قطر.
وی همچنین به خاطر سکوت سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در خصوص این بی احترامی شبکه قطری الجزیره از وی انتقاد کرد.


شبکه الجزیره به تازگی فیلمی به نام «یک روز از زندگی یک جنگجو» منتشر کرد که در آن زندگی سرباز مصری در یکی از پادگان های آموزشی این کشور به تصویر کشیده شده است که حاوی تصاویری مستند از رفتار افسران ارتش مصر با سربازان بویژه نیروهای ویژه است.
وزارت دفاع مصر در واکنش به پخش این فیلم آن را خلاف واقع دانسته است.
مصر این فیلم را خطرناک توصیف و تصریح کرد که بخش هایی از این فیلم، از آرشیو ارتش لو رفته و به همین دلیل نوعی جاسوسی است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =