۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵
بداهه‌نوازی ابوعطا به بازار آمد

بداهه‌نوازی اوعطا از امیرحسین رئوفی منتشر شد و دراختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ویدئو بداهه‌نوازی ابوعطا به نوازندگی امیرحسین رئوفی منتشر شد و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

این اثر، بخشی از کنسرت پایانی مقطع کارشناسی امیرحسین رئوفی در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران است که در دی‌ماه سال ۱۳۹۲ اجرا و بصورت زنده ضبط شده است.

امیرحسین رئوفی نوازنده سنتور، آهنگساز و مدرس موسیقی، دانش‌آموخته رتبه اول کارشناسی و کارشناسی‌ارشد نوازندگی ساز ایرانی از دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران است.

آغاز فعالیت هنری او در زمینه نوازندگی سنتور با فراگیری دوره‌های مقدماتی و متوسطه (ردیف ابوالحسن صبا، شیوه فرامرز پایور) نزد نسترن هاشمی بوده است و در پی آن ردیف میرزاعبدالله و زیبایی‌شناسی موسیقی دستگاهی را در محضر مجید کیانی (شیوه حبیب سماعی) و دوره‌های تکمیلی را نزد سیامک آقایی آموخت. این نوازنده سپس به فراگیری دوره‌های تخصصی سنتورنوازی معاصر نزد اردوان کامکار پرداخت.

او در دانشگاه نیز از تعالیم محمد علایی (ردیف میرزاعبداللّه، شیوه پرویز مشکاتیان) و سورنا صفاتی و همچنین در زمینه نواخت و شناخت ردیف آوازی (عبداللّه دوامی) از محضر محمدعلی کیانی‌نژاد و نصراللّه ناصح‌پور بهره‌مند شده است.

پیش‌تر از این هنرمند سه ویدئو با نام‌های «شورِ پرواز»، «یاد» و «نی‌نوا» (کنسرت گروه سنتورنوازان تای)، از طریق سایت موسیقیِ ایرانیان منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =