با مهدوی‌کیا درباره پرسپولیس، تیم ملی و آن صعود تاریخی به جام‌جهانی

مهدوی‌کیا این روزها مشغول سر و کله زدن با بچه‌هایی است که به عقیده خودش روزی آینده این فوتبال را تشکیل می‌دهند.

خبرورزشی نوشت؛ مثل همیشه آرام و باوقار. مهدی مهدوی‌کیا از آن دست ستاره‌های فوتبال است که برای تمام کارهایش برنامه دارد. حتی برای مصاحبه کردن. با این حال خیلی تلاش می‌کند تا در موقعیت‌های مناسب پاسخگوی مخاطبانش باشد. حتی اگر در ایران نباشد، باز هم تمام تلاش خودش را می‌کند تا در اوج گرفتاری‌های روزمره، سؤالات را جواب بدهد.

کیای فوتبال ایران، این روزها مشغول سر و کله زدن با بچه‌هایی است که به عقیده خودش روزی آینده این فوتبال را تشکیل می‌دهند. فارغ از سمتی که در هامبورگ دارد، او دارد تمام تلاشش را می‌کند تا از دل بچه‌هایی که استعداد دارند اما شرایط لازم برای رسیدن به پله اول ترقی را ندارند مهدوی‌کیاها، دایی‌ها و باقری‌ها بسازد. بچه‌هایی که انصافاً می‌شود روی آن‌ها سرمایه‌گذاری مناسب کرد و شاید همان‌طور که مهدوی‌کیا پیش‌بینی کرده، آینده فوتبال این مملکت را رقم بزنند.

مهدی مهدوی‌کیا این روزها کجاست و چه‌کار می‌کند؟
مثل همیشه درگیر کارهای روزمره هستیم. دارم مثل قبل در رده پایه کارهای اختصاصی با بچه‌های ۱۳ تا ۱۹ ساله انجام می‌دهم و همه چیز دارد خوب پیش می‌رود.

آکادمی کیا چطور؟ به نظر اوضاع نسبت به سال اولی که تیم شما تشکیل شده بود، بهتر است و کارها روی روال افتاده است
دقیقاً همه چیز روتین شده است. در مسابقات مختلف شرکت می‌کنیم و تمرینات منظمی داریم. مهم‌ترین بحثی که در تیم ما وجود دارد، بحث آموزش است. برای بچه‌ها مربیان اروپایی را می‌آوریم تا با جدیدترین متد روز آشنا شوند. در ماه آینده هم مربیان هامبورگ را می‌آوریم تا کلاس‌های آموزشی زیر نظر آن‌ها برگزار شود. قطعاً این کلاس‌های آموزشی با جدیت برگزار می‌شود. ما تصمیم داریم تا سال آینده هم در تمام تورنمنت‌هایی که برگزار می‌شود، شرکت کنیم. دومین بحثی که وجود دارد، بحث استعدادیابی است. داریم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا استعداد‌های مختلف را در شهرستان‌های مختلف کشف کنیم. از خودم راضی هستم و از زمانی که کار را شروع کرده‌ایم، روند رو به رشدی داشته‌ایم. امیدوارم کارها همین‌طور خوب پیش برود.

نظر شما درباره لیگ برتر و شرایط این روزهای پرسپولیس چیست؟
پرسپولیس شرایط خوبی دارد و روندی که از سال گذشته شروع کرده بود را دارد ادامه می‌دهد. آن‌ها در این فصل هم نتایج خوبی گرفته‌اند و توانسته‌اند خودشان را به عنوان یک مدعی مطرح کنند.

فکر می‌کنید پرسپولیس امسال می‌تواند قهرمان شود؟
شرایط که خوب است. امیدوارم امسال این اتفاق پس از چند سال بیفتد و پرسپولیس بتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد. هم پتانسیلش را دارد و هم بازی‌های خوبی را انجام می‌دهد. ان‌شاءالله که در آخر فصل اتفاقات خوبی برای این تیم بیفتد و دل خیلی از هواداران شاد شود.

این روزها سمت راست خط هافبک پرسپولیس به یکی از چالش‌های برانکو تبدیل شده است. دو بازیکن آماده و هر دو ملی‌پوش. در همان پستی که روزی شما بازی می‌کردید.
بدون ‌شک یکی از نقاط قوت پرسپولیس سمت راست این تیم است؛ جایی که ماهینی و رضاییان بازی می‌کنند. آن‌ها هر دو ملی‌پوش هستند و هر دو هم مهره‌ای تأثیر‌گذار. البته صادق محرمی هم هست؛ جوانی که پتانسیل خوبی دارد و می‌تواند آینده درخشانی را داشته باشد. پرسپولیس می‌تواند با کمک از این نقطه قوت خودش گام‌های مهمی را برای رسیدن به موفقیت بردارد. گام‌هایی که آن‌ها را تا قهرمانی هدایت کند.

چند روز پیش سالروز بازی تاریخی ایران و استرالیا بود. مسابقه‌ای که بعید است از خاطره هواداران فوتبال پاک شود.
در این چند سال به اندازه کافی در این مورد حرف زده شده اما واقعاً خاطره‌ای است که از یاد مردم نمی‌رود. همه از آن بازی به نیکی یاد می‌کنند. حوادثی که در آن بازی اتفاق افتاد، باعث شده تا من به عنوان یک بازیکن افتخار کنم که در آن بازی حضور داشته‌ام. مسابقه‌ای که شادی را به خانه‌های مردم آورد و آن‌ها این بازی را فراموش نمی‌کنند.

مرحله رفت دور مقدماتی جام‌جهانی‌ به اتمام رسید و تیم ملی عملکرد خوبی داشت. نظر شما در این مورد چیست؟
دور رفت برای تیم ملی خوب بود و امتیازهای لازم جمع‌آوری شد. امیدوارم در دور برگشت هم همین اتفاق بیفتد و تیم ملی بتواند به جام‌جهانی‌ برسد. ما همیشه از بهترین‌های آسیا بوده‌ایم و هنوز هم هستیم. تیم خوبی داریم، مربی خوبی داریم و همه چیز برای یک صعود خوب مناسب است. امیدوارم این اتفاق بیفتد. من به عنوان کسی که در این فوتبال بوده‌ام، دوست دارم ایران را در جام‌جهانی‌ ببینم. اگر این اتفاق بیفتد، بدون ‌شک جوان‌های ایران به لیگ‌های معتبر اروپایی راه پیدا می‌کنند. صعود به جام‌جهانی‌ می‌تواند باعث غرور ملت شود.

چند روز پیش دو اتفاق ناگوار برای مردم ایران افتاد؛ شهادت تعدادی از هموطنان در عراق و حادثه قطار در سمنان.
اتفاقات تلخی بود. من تسلیت می‌گویم به همه خانواده‌هایی که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند. نمی‌دانم با چه زبانی باید این را به مسئولان گوشزد کرد که حق این ملت بیشتر از این‌هاست. اتفاقات تلخی دارد می‌افتد که باید به همه آن‌ها رسیدگی بیشتری شود. من فقط می‌توانم به خانواده این عزیزان تسلیت بگویم. روح‌شان شاد و یادشان گرامی.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =