ایرنا نوشت:فرماندار دهلران با ذکر اینکه دولت و مدیریت ارشد استان در جهت گشایش مرز چیلات دهلران از هیچ کوششی فرو گذار نیستند گفت: گشایش مرز چیلات را پیگیری می کند .

سید حسینعلی موسوی در خطبه های پیش از نماز جمعه دهلران با اشاره به جمعیت بالا و گستره جغرافیایی و 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق وسوابق دفاع مقدس و ظرفیت های دهلران اظهار کرد:گشایش مرز چیلات یکی از خواسته ها و مطالبات مردم است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های این شهرستان ما معتقدیم که می توانیم در این 220 کیلومتر مرز مشترک حتی دو گذرگاه داشته باشیم.
وی با اشاره به پیگیری ها در خصوص مرز چیلات و اینکه تصمیم گیری در این زمینه منطقه ای و محلی نیست افزود:50 درصد تصمیم گیری ها در این خصوص مربوط به کشور ماست و 50 درصد مابقی مربوط به کشورعراق است.
فرماندار دهلران گفت: دولت و مدیریت ارشد استان و تیم کاری ایشان 50 درصد پیگیری ها و اقداماتی که مربوط به کشور ماست را با فراهم کردن زیر ساخت ها و سایر امکانات مورد نیاز این مرز به انجام رسانده اند و رایزنی ها در خصوص کسب موافقت کشور عراق از طریق وزارت امور خارجه در حال پیگیری است تا انها نیز بپذیرند و این مرز بطور رسمی بازگشایی شود.
موسوی ایجاد اشتغال،جلوگیری از مهاجرت و بهبود وضعیت معیشت مردم را از جمله مهمترین مزیت های بازگشایی مرز چیلات برشمرد و گفت:به همین منظور و با توجه به تاثیرات این مرز درسایر بخش ها و حوزه ها بدنبال گشایش آن هستیم و این مهم دنبال می شود.
وی با اشاره به پیگیری ها برای مرز چیلات از طریق مجاری قانونی و ساز و کارهای لازم گفت: همه باید در این خصوص قانون مد نظر داشته باشند و اجازه دهند تا از مجاری قانونی این مهم دنبال شود تا شاهد تسریع در امور این گذرگاه و به نتیجه رسیدن آن باشیم.
فرماندار دهلران در بخش دیگری از سخنان خود به بیکاری و اقتصاد اشاره وافزود:دولت در حوزه رفع مشکلات بیکاری و ایجاد اشتغال تسهیلات خوبی در دستور کار دارد.
وی با اشاره به فعالیت های پروژه های آب و خاک و کشاورزی و نفت و گاز در دهلران گفت:یکی از برنامه های کوتاه مدت استفاده از نیروهای بومی شهرستان در این پروژه هاست و در این زمینه از همه توان و ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.
موسوی یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید را تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب دانست و گفت:دولت دکتر روحانی در این زمینه جوانان را به سمت بخش خصوصی سوق می دهد و با در اختیار گذاشتن تسهیلات لازم در این حوزه تا کنون اقدامات خوبی داشته است.
فرماندار دهلران با اشاره به تعداد دانشگاههای استان ایلام و شهرستانها گفت: عملا این امکان برای دولت فراهم نیست تا از طریق استخدام مشکل فارغ التحصیلان را حل نماید بنابرین ایجاد اشتغال از طریق بخش خصوصی و تسهیلات اشتغالزایی و کار آفرینی از رویکردهای دولت است که به جد دنبال می شود.
وی گفت: دولت با تخصیص تسهیلات کم بهره،بدون سقف و بدون ضمانت از کسانی که در زمینه راه اندازی بنگاههای زود بازده و کارخانجات بزرگ قصد اشتغالزایی و کار آفرینی داشته باشند حمایت می کند.
وی از تلاش و همراهی و همکاری مردم و مسئولان در زمینه پذیرایی از زائرین اربعین تقدیر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =