مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری نمایشگاه‌های وقف در امامزادگان شاخص این استان خبرداد و گفت: این نمایشگاه‌ها تا پایان دهه وقف برپا است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام محمد صالحی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز  با بیان اینکه وقف احسانی ماندگار است که در تاریخ جاودانه می‌شود، اظهارکرد: موقوفات در تأمین نیازهای مادی و تداوم حرکت‌های فرهنگی و ابعاد معنوی و روحانی نقشی اثرگذار دارد.
وی با اشاره به اینکه موقوفات دارای ارزش‌های زیادی هستند، گفت: موقوفه‌ها در عمومی شدن مالکیت خصوصی، حفظ میراث فرهنگی و شعائر مذهبی در طول تاریخ دارای اعتبار ارزشمندی هستند که باید در جامعه گسترش بیشتری پیدا کند.
این مسئول با اشاره به اینکه وقف یکی از نیکوترین سنت‌های اسلامی است که در راستای برطرف کردن فقر در جامعه اسلامی نقش مهمی دارد، تصریح کرد: ترغیب و تشویق همه اقشار جامعه برای مشارکت در این امر الهی توسعه همه‌جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت.
صالحی با بیان اینکه در طول تاریخ در زمان‌های متفاوت وقف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... اثرات وافری در شکوفایی و رشد اجتماع داشته است، ابراز کرد: جاری‌سازی این مهم در امور زندگی پایداری و انسجام جامعه را استحکام می‌بخشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز اشاعه و فرهنگ‌سازی وقف را لازمه نهادینه شدن این مهم در اجتماع دانست و گفت: نهاد اوقاف و امور خیریه البرز در راستای تحقق این امر برنامه‌هایی در هفته وقف در دست اجرا دارد.
وی از برپایی نمایشگاه « همه واقف باشیم» با حضور روحانی و کارشناس این نهاد در مصلاهای نماز جمعه و امامزاده‌های‌ شاخص استان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه پوسترهایی از روایات و احادیث در خصوص وقف در شریعت مقدس اسلام، سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بزرگان و دانشمندان در معرض نمایش عموم مردم قرار داده می‌شود.
این مسئول بیان کرد: دراین نمایشگاه‌ها از وقف به عنوان احسانی ماندگار و یک چشمه همیشه جاری با هر توان مالی نام برده شد تا افراد به سمت این حرکت خداپسندانه و نیک سوق داده شوند و با مشارکت در این اقدام خیر در ایجاد زیر ساخت‌های توسعه‌ای کشور مشارکت فعال داشته باشند.
نمایشگاه‌های وقف در امامزادگان شاخص استان تا پایان دهه وقف برپا است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =