نهمین نمایشگاه سراسری کتاب مرکزی ظهر امروز در محل دائمی نمایشگاه های غرب کشور افتتاح شد

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت : امسال نمایشگاه کتاب را با بیش از 150 ناشر شروع خواهیم کرد. بیش از 300 میلیون بن خرید کتاب برای شهروندان اختصاص داده ایم.
حقیقی افزود: تقریبا بین 45 تا 50 درصد به خریداران کتاب در این نمایشگاه تخفیف داده خواهد شد که تقریبا 20 درصد تخفیف آن کمک ناشرین و 20 درصد هم از طرف وزارت خانه و مسئولین نمایشگاه اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: سال گذشته نمایشگاه کتاب به هر دلیلی برگزار نشد و در طول سال گذشته هیچ دستگاهی پیگیر این مساله نبود. 
حقیقی افزود: من از استاندار می خواهم که در کارگروه اجتماعی چاره ای برای رفع مشکلات مالی در این خصوص بیاندیشند تا در نمایشگاه های کتاب به مردم و دستگاه ها بدهکار نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: تجربه ی32 ساله ی من نشان داد که اگر می خواهید فرهنگ استان را از طریق شاخصه هایش بشناسید مهم ترین آن بحث کتاب و مطالعه است. 
استاندار مرکزی در ادامه مراسم در سخنانی گفت : ابزار های روز هیچ گاه از اهمیت کتاب و کتاب خوانی و نشر و توزیع نکاسته است اما یادمان باشد که روش هایی که مانوس با طبیعت است را حفظ کنیم و باید بپذیریم که هیچ کس نه در دانشگاه و نه در حوزه از طریق سمع نوار نمی تواند محقق شود. حتما رفتارهای یک استاد و رفتار و سلوک آن می تواند بر کل زندگی یک شاگرد چه در دانشگاه و چه در حوزه تاثیر گذارد.
زمانی قمی افزود: شواهد نشان داده که 68 درصد استرس انسان ها پس از مطالعه کاهش پیدا می کند و همه ی این ها را در کلام مولای قلم حضرت علی بی ابی طالب علیه السلام جستجو می کنیم که می فرماید آرامشی که از مطالعه بدست می آید سلب نشدنی است.
وی خاطر نشان کرد: نشر و توزیع و کتابت در این حوزه نه تنها قدیمی نشده بلکه کارآمد است و بایستی در کنار ابزارهای جدید اطلاع رسانی از جایگاه آن مراقبت شود.
زمانی قمی ادامه داد: منزلت رفیع قلم و جایگاه آن کاملا روشن است. از منزل بررسی های امروز خواندن و نوشتن و کتابت فواید بسیار بزرگی دارد.
وی تصریح کرد: بزرگترین معجزه ی پیامبر خاتم الانبیا کتاب انسان ساز قرآن بوده که در آن واژه ی کتاب 255 بار وهمچنین واژه ی علم 582 بار و قلم 2 بار و اقرا 3 بار به آن اشاره شده است.
استاندار مرکزی افزود: اگر پس از ایجاد عالم و آدم نعمتی بزرگتر از نوشتن ،قلم ، کتابت و خواندن بود قطعا خداوند متعال به آن اشاره می کرد. این که بعد از خلقت آدم و عالم به نوشتن اشاره کرده و اولین سوره ای را که به قلب مقدس حضرتش نازل و ابلاغ می شود، صحبت از خواندن و قلم است.
امیرمسعود شهرام نیا مدیر موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور نیز در این آیین گفت : در مجموع حدود 37 هزار عنوان کتاب در معرض بازدید قرار خواهد گرفت و مردم می توانند نسبت به تهیه ی کتاب ها اقدام کنند.
شهرام نیا افزود: وجود نمایشگاه ها سبب ارتباط بیشتر مردم با کتاب خواهد شد که در واقع این نمایشگاه بهانه ای برای گرامیداشت و نهادینه شدن ارزش کتاب است.
وی گفت: حدود 150 غرفه در نمایشگاه داریم که تعدادی از ناشران به صورت مستقیم حضور پیدا کردند. علاوه بر آن 75 ناشر در این بخش به صورت متمرکز حضور دارند و آثارشان آنجا عرضه می شود.
مدیر موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور افزود:همچنین تخفیف هایی برای علاقه مندان به کتاب در نظر گرفته شده که بخشی از این تخفیف در قالب طراحی و ناشران ارائه می شود که علاقه مندان می توانند از طریق سایت نمایشگاهی نیزنسبت به خرید کتاب ثبت نام کنند.
آیت اله دری نجف آبادی نماینده ی ولی فقیه در استان مرکزی نیز در سخنانی در این مراسم گفت : برگزاری این نمایشگاه برای آشنایی جوانان با کتب دینی و اسلامی و دیگر مباحث ، کار بسیار بزرگیست که اگر آن را از دست دهیم خسارت و غرامت زیادی به وجود می آورد همچنین برگزاری این نمایشگاه در رشد علمی و رشد معنوی تاثیر زیادی دارد.
دری نجف آبادی افزود:امیدواریم که نمایشگاه امسال پر بار و پر ثمر باشد و همه ی مردم بتوانند دیدگاه های علمی ، سیاسی و اجتماعی و معنوی را دنبال کنند و همچنین به تازه ترین تازه های بشریت در سطح دنیا دست یابند..
وی تصریح کرد: اهل بیت در علم و دانش و کتابت تاکید زیادی داشته ولی متاسفانه عده ای که اهداف سیاسی داشتند از تالیف و ترویج دنیای اسلام نگرانی داشتند. امروزه نیز باید همان راهی را که اهل بیتمان در آن سال ها پیموده اند را پیش گیریم و این فرهنگ را برای جوانان ترویج دهیم.
شایان ذکر است این نمایشگاه از 13 تا 18 آذر ماه ادامه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =