طرح این موضوع که کانال‌های پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی نیازمند دریافت مجوز است، واکنش‌هایی را در فضاهای مجازی به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر ارتباطات در تازه‌ترین نشست خبری خود در مورد لزوم صدور مجوز برای شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب گفت: «براساس آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، مصوب شده است که کانال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیش از حد خاصی عضو دارند و مشغول به فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی هستند باید از مراجع مرتبط مجوزهای لازم را دریافت کنند. در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول شده است تا با تشکیل کمیته‌ای آیین‌نامه‌های مربوط به این بخش را تدوین کند.»

این موضوع در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی موافقان و مخالفانی دارد و هر یک از این دو گروه دلایل و استدلال خود را در این زمینه دارند.

نظر شما در مورد این تصمیم چیست؟

تصور می‌کنید این تصمیم چه تاثیری بر فضای مجازی بگذارد؟

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 79
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    310 6
    اگر می خواست مجوز دار بشه می شد صدا و سیما که مخاطب نداشته باشه
    • امیر تبریز اوغلی A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      5 91
      چقدر عوام
    • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      122 4
      در هیچ جای دنیا این همه توهین به شعور مردم سابقه نداشته است علاوه بر آن این دقیقا سنگ اندازی بر مسیر توسعه تجارت الکترونیک و رشد فضای مجازی در کشور است تجربه نشان داده است اعمال قهری و انتظامی و قضایی در اینگونه موارد نتیجه عکس و بدتر داشته است چه بسا در این مورد نیز مسئولین به جای فرهنگ سازی مناسب با واقعیت های جامعه نه فرضیات خود با چنین تصمیماتی علاوه بر تخریب و توهین به عقلانیت مردم مسیر رشد و توسعه فرهنگ مجازی و تجارت الکترونیک را مسدود خواهند کرد. این همه حمله به فضای مجازی تا کنون در هیچ کشوری سابقه نداشته متاسفانه آقایان هر جایی که توانایی مدیریت صحیح و فرهنگ سازی مطابق با واقعیات ندارند صورت مسئله را پاک میکنند
    • بی نام BE ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
      56 0
      مگه نظر مردم اصلا اهميتي اره
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    341 8
    اخرش مثل طرح مقابله با ماهواره یک طرح شکست خورده میشه بهتره وجهتون را حفظ کنید و بی خیال این طرح بشید
    • غلامرضا GB ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      170 4
      نفس این کار به شدت توهین امیز هست چون که مردم را صغیر و فاقد عقل فرض میکند. مساله 4تا کانال تلگرام نیست بلکه تحقیر مردم هست که بله شما عقلتان نمی رسد چه چیزی برایتان خوب هست ما باید برای شما تشخیص بدهیم. امیدوارم مردم زیر بار این خفت نروند که فاتحه ای هست بر کرامت انسانی. خبر خواهشا چاپ کن.
    • بی نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      4 185
      مردم نبايد ملاك باشند.ملاك شرعيات است كه در هيچ يك از ابعاد اين رسانه هاي معاند و منحرف رغايت نمي شود. راه بسيار صحيحي است و كساني كه فاقد مجوزند بايد دستگير و مجازات شوند.
    • رر A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      73 2
      عموم مردم صغیر و فاقد عقل هستند،صد البته که من کبیر و عاقل هستم
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    264 8
    این کانال ها رسانه جمعی نیستند و خصوصی هستند و در قانون اساسی هم پیشبینی نشده پس دیگر انحصاری نیست و هر قانونی که در این مورد تصویب بشه خلاف قانون اساسی هست
    • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      93 2
      مخالفم کانال ها با بیش از 5 هزار عضو از برخی شبکه های میلیاردی تلویزیون و ماهواره مخاطب پسندتره و اگه بخواد محدود بشه میشه همون صدا و سیمای ...
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    آقا فقط فیلتر
  • علی A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    کاملا موافقم. امیدوارم با این کار دیگه وقتی دکمه سرچ اینستاگرام رو میزنم مطالب مفید هم ببینم نه فقط عکسای آدمای بی ارزش.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      شما خوبی
    • بی نام RO ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      68 4
      بهتره چشمتون رو عادت بدید تا چیز های خوب ببینه.
    • مهران A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
      23 2
      ماهیت اینستاگرام برای اوقات خوش افراد هست، شما باید جای دیگ ای دنبال مطالب با ارزش باشی. نگرش اشتباه به مسائل مطمئناً همچین قضاوت هایی رو هم در پی خواهد داشت.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
      7 2
      خب الان این چه ریطی به کانالای تلگرام داشت؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    8 154
    مجوز داشتن خوب است به شرطی که مثل مجوز سخنرانیها برای یک عده خاص صادر بشود و برای بعضیها صادر نشود و یا اگر میشود دبه در نیاورده شود
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    دیگه این نمونه اش رو ندیده بودیم والا کانال تلگرامی دیگه مجوز چی میخواد آخه تا میبینند مردم با یه چیزی خوشن می خوان سریع جلوش رو بگیرن
  • منصور IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    من که نمیدونم اصلا این کانال های تلگرامی چی هست آخه؟ فقط وقت آدم رو تلف میکنن همین بهتر که اینکار رو کردند
    • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      102 3
      یعنی خودت نمی تونی نبینی یکی باید بیاد جلوتو بگیره
    • بی نام US ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
      24 2
      یعنی‌ کسی‌ زورتون می‌کنه که نیگاشون کنید یا عضوشون بشید؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
      20 2
      منصور خان منم اصلا نمي دونم شما كي هستيد يعني الان يه نفر بايد بياد فيلترت كنه؟
  • مانی IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    103 6
    من که مخالفم این چه کاریه آخه؟ یه سری ها رو از نون خوردن میندازن
  • نصیر IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    بهترین کار ممکنه از بس که همه صبح تا شب سرشون تو این کانال و اون کاناله خسته شدیم بذارید یه کم همو ببینیم دمشون گرم
    • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      95 4
      مگه شما رو کسی منع کرده دیگران را نبینی ؟ خودت از بس کنجکاوی وقت نداری دیگران راببینی . بعد غر و نق اش را به کانال تلگرامی نسبت میدهی
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    119 3
    طرز فکری که نتوانسته بود اجماع شورای عالی مجازی را در فیلتر کردن تلگرام به دست بیاورد، حالا با طرح موضوعات غیر قابل اجرایی همچون دریافت مجوز برای کانال های بیش از 5000 ممبر به دنبال دستاویزی برای فیلتراسیون هوشمند است. بدین معنا که کانالهایی که مجوز اخذ نکنند فیلتر شوند ولی تلگرام آزاد باشد. از همین الان شکست این طرح معلوم و حتمی است. قضیه خیلی ساده است: عده ای جریان آزاد اطلاعات را بر نمی تابند، و در مقابل درصد قابل توجهی به دنبال جریان آزاد اطلاعات هستند. البته این درصد قابل توجه در یک چیز با محدودکنندگان و جزم اندیشان هم عقیده و همراه هستند و آن این که جریان آزاد اطلاعات با بی اخلاقی و هرزه نگاری فرق دارد.
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    138 6
    آزادی ام آرزوست
    • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
      33 8
      ازادی خودش میاد
  • شوخ A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    73 3
    بااین همه پراکندگی کانال ها غیر ممکن است همه رو بشه با مجوز کنترل کرد
  • میلادم IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    51 3
    فکرنکنم درکل خیلی تفاوتی بکنه
  • بی نام RO ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    82 4
    ترجیح میدم نظری ندم در واقع ترجیح میدم خفه بشم
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    85 2
    مسولان شوخی می کنند مردم نباید جدی بگیرند
  • اسماعیل A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    65 3
    این طرح یه طرحیه که اگه به طور کامل هم عملی بشه بازم نیمی از کانالها بدون مجوز میمونند .اجرا این اصن یه چیز غیرممکنه
  • حسنعلی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    31 3
    من درباره مجوزدار کردن کانالها نظر منفی دارم دولتها باید در کلیات قوانین نظارتی ورود کنند ولی در چزییات خیلی خوب نیست در عین حال یسیاری الان این شبکه ها را رقبای کانلهای رسمی قدرت می دانند که توانسته جای خوبی باز کند.در این شرایط هنر نظام باید مدیریت سیستم باشد نه کنترل ان برای همین این هنر فقط با فکرو اندیشه بدست می اید نه با دور هم نشینی و دستور از بالا مدیریت جامعه باید فکری برای مدیریت ابزارهای نو ارتباطی کند که در حال فراگیر شدن است والسلام
  • جان سخت در ایران IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    93 7
    فقط و فقط یه هدف دنبال میشه. اونم اینکه اخبار تلگرام هم مل اخبار صدا و سیما از یه فیلتر رد بشه به عبارت دیگه کسی از این به بعد درباره امثال حقوق های نجومی، هدایای شهرداری و ... چیزی ننویسه
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    65 2
    اینکه با کانالهایی شایعه پراکن و مشکل دار فضای مجازی برخورد بشه مشکلی نیست ولی معنی نداره برای فعالیت در فضای مجازی تعیین تکلیف بشه. این موضوع تجاوز به حقوق فردی و شهروندیه. عین دیکتاتوریه . دلیل اصلیش هم به نظر من فضای آزاد و رقابتی هستش که این فضاها جدا از باند بازی ها و اعمال نظر های داخلی برای مقاصد اقتصادی و ... فراهم کرده. اصولا چرا باید در هر حوزه ای حاکمیت ورود کنه. اگر مشکل اخلاقی ،امنیتی و ... ای هست فیلتر کنید یا مجرمین رو بازداشت کنه ولی مگه تلگرام و ... نهاد دولتی هستن که مجوز بخوان؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    90 3
    نمی توان سد راه شبکه های اجتماعی شد
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    70 3
    این کار منطقی نیست چرا باید دولت رو همه چی نظارت داشته باشه ؟
  • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    96 3
    کلا اینترنتو قطع کنید خیال همه راحت شه
  • محمدلو IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    81 3
    منم مخالف مجوز دار شدنشم...میشه مـل روزنامه ها که هیشکی ازادی بیان نداره و و حتی یه کاریکاتور ملایم هم بزارن کلی شاکی و مجازات و توقیف و حبس و ....هر چیزی رو محدود کنیم بدتره..بزارین ازاد باشه مردم خودشون سره را از ناسره تشخیص بدن که میدن
  • رضا A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    52 1
    تصميمي مسخره است...
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    36 4
    این امر برای راحتتر کنترل کردن افراد است.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    67 1
    شبکه های اجتماعی را نمی توان مانند صدا و سیما و روزنامه ها به صورت دستوری محدود و مجبور کرد چون ماهیت آنها شبکه های اجتماعی است. نظر قبلی را چاپ نکردی خبرآنلاین.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    47 2
    اول ویدئو و بعد ماهواره و حالا هم تلگرام
  • بی نام TR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    29 2
    من درباره کسانی میخوام سوال کنم که کنال فروش کارهای مثلا دستیشون رو دارند و از این راه یه درامد اندکی هم دارند. حالا بیایم کلی بگیم بهشون بلند شین بیاین فرم پر کنین مجوز بگیرید و این حرفا... خیلی خسته کننده و بی معنی میشه... حداقل به فکر اونها باشید اگر کسی از کانالی خوشش نیاد به زور که عضو نیس میاد بیرون.
  • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    78 1
    آقا یک روز شد که ما از خواب بیدار شویم و یک خبر خوب بخوانیم که دلمان شاد شود؟ مثلا این که یک پول کلان را از اختلاس گران پس گرفته اید و میخواهید به صاحبان اصلیش برگردانید و آن را بین کل جمعیت ایران تقسیم کنید؟ آخر این دیگر چه برنامه‌ای است که میخواهید اجرا کنید؟یکباره بگویید میخواهیم هیچ کس غیر از آن چیزی که ما میخواهیم نخواند و نداند .اما بدانید توی این عصر این کار شدنی نیست.
  • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    45 2
    احتمالا یک سری کانال ها آزاد خواهند بود هر تهمتی را بزنند و یک سری هنوز هچی نگفته فیلتر می شن و گردانندگانش گرفتار
  • م ر GB ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    26 2
    مخالف
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    30 2
    مانعی سر راه گردش آزاد اطلاعات
  • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    43 2
    بعضی ها دوست دارند تعیین کنند مردم چی بخوانند ، چی نخوانند ، چی گوش بدهند چی گوش ندهند ، چی ببینند چی ......... در کل چی باید فکر کنند
  • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    27 2
    با سخت افزار امکان مبارزه هست البته مقابل ماهواره کم اوردن ولی میشه جلوشو با ضرب وزور گرفتاما با نرم افزار نه تلگرام نباشه مردم میرن. سراغ یه برنامه دیگه این طرح رو کاغذ شکست خورده ست در عمل هم دیگه بدتر
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    39 2
    به عنوان یک شهروند اصلا و ابدا موافق این طرح نیستم. به یک باره بگویید زورکی همه باید برنامه ها و اخبار یک سویه صدا و سیمای ... را ببینند. یک دوربین هم توی خانه ها بگذارید تا مطمئن شوید که همه این کار را میکنند. والا تا حالا هیچ کار زوری جواب نداده است.
  • عليرصا TR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    37 2
    تا اسم گرفتن مجوز مياد تو ايران ياد دست به جيب شدن و اين چيزا ميوفتم ياد اينكه كيا شرايطشو دارن كيا ندارن واقعا در مورد اين مسخره بازي ها فكر هم ميشه؟؟؟ بابا ول كنيد ديگه از جون مردم چي ميخواهيد ؟؟؟ جاي مجوز. دادن به كانال هاي شبكه اجتماعي بريد پيگيري كنيد مجوز اين همه فساد مالي تو مملكت ما چجوري داره صادر ميشه
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    34 2
    سانسور جواب نمی ده
  • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    3 36
    آفت و بلای فرهنگ و ارزش های اخلاقی و باعث و دلیل بسیاری از آسیب ها بین مردها و زن ها تلگرام و اینستاگرام است... ای کاش دولت بطور جدی درخصوص این تهاجمات فکری کند وگرنه تا ۵ سال دیگر نمیشود حتی آسیب های آن را هم برشمرد
  • امیر IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    26 2
    امکان پذیر نیست خودتان را خسته نکنید
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    33 2
    چرا نمی‌خوان درک کنن که اینترنت رو نمیشه جلوشو گرفت؟ به قرآن نمیشه. چرا بیخودی زور میزنید؟ مگه تلگرام مال شماست که می‌خواید مجوزدارش کنید؟ بابا بسه دیگه. اینطوری خودتونو مسخره میکنید.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    11 1
    اونوقت با کانال های غیر مجاز چه می کنند؟
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    1 24
    نمی شه هزینه نکنیم و فقط بخواییم داشته باشیم. مخابرات باید خودش امثال این تلگرام را ایجاد کنه و خودش هم رایج شون کنه.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    25 2
    خواجه در فکر نقش ایوان است
  • رسول A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    4 33
    وزیر نگفت که باید مجوز بگیرند گفت باید احراز هویت بشوند به نظر من این کار عیبی هم نداره کانالی که مثلا چند میلیون عضو داره باید معلوم بشه که مسئولینش چه کسانی هستند اگه مثلا خبری رو بدون پشتوانه بیارن و بگن به سرعت تو جامعه پخش میشه ممکنه کلی مشکل پیش بیادمثلا یه کانال پر مخاطب بگه امشب تهران صددرصد زلزله میشه باید بشه یقه یه نفرو گرفت که چه کسی این تشنج رو تو جامعه ایجاد کرده این مطلب رو از کجا اوردن اینجوری مسئولین کانالهای پر مخاطب دقت بیشتری در مطالبی که میزارن میکنن
    • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
      10 1
      شنونده باید عاقل باشد... چرا هر چیزی را که می بینیم و می خوانیم باید باور کنیم؟ هر بلایی که سرمان می آید از همین بی فکریهاست...
  • احمد A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    20 2
    با این طرح چقدر اشتغال زایی می شه؟ برای ما سودی نداره و برای بقیه شاید نون داشته باشه
  • بی نام IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    16 2
    به عزیزان دل توصیه میشود که از خواب گران برخیزند که اکنون از سده بیست و یک هم شانزده سال گذشته است و اینجا هم یک جزیره متروکه نیست که بتوانید این کارها را یک تنه انجام دهید. شاید صد سال قبل میشد این بگیر و ببند ها را انجام داد اما الان و در حال حاضر شدنی نیست.
  • فرزاد IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    16 2
    این طرح چند اشکال داره اولا چطور میخوان کانال ها رو شناسایی کنن دوما مگه همه کانالها در داخل ایران اداره میشوند؟سوما وزارت ارشاد مثلا راجع به یه کانالی که در مورد مهندسی ساختمان هست چه نظری میتونه داشته باشه؟ چهارما مگه شما محدودیتی در ایجاد کانال داری هرکس میتونه بی نهایت کانال درست کنه خوب فیلتر کنی میره یکی دیگه درست میکنه به نظر میخوان بیشتر با این طرح دلواپسارو بیشتر ساکت کنن که ما داریم یه کار میکنیم .گرنه که قابلیت اجرا نداره
  • نیما A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    5 2
    هیچی دیگه مجوز چیه باز
  • کریمی A1 ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    4 15
    اگه طرح شتابزده نباشه و ازجامعه شناسا و آدمای بیطرف بخوان به این کارا نظارت داشته باشن بهتره،چون واقعاً فضای بعضی از این کانالا ناسالمه بخصوص که مخاطب اونا اکثرا نوجوونا یا جوونای زیر 30سال هستن جدا از مباحث غیر اخلاقی یه سری شایعات و اخبار دروغ،ترویج خرافات و انحرافات دینی،حتی موضوعات تفرقه افکنانه زبانی و قومیتی رو ترویج میدن که متاسفانه خیلی ها مطالب این کانالا رو بخاطر تعداد زیاداعضا و مخاطب باور و دنبال میکنن و واسه دیگران میفرستن...در کل معتقدم اگه سلیقه ای و سیاسی برخورد نکنن میشه به نتایجش امیدوار بود
  • بی نام IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    16 6
    کل هم و غمش فقط همینه که مردم چیکار میکنن. منتها فقط در زمان خوشگذرانی. از گشنگی هم بمیرن مردم کسی فقرو فیلتر نمیکنه. ...
  • بی نام US ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    17 14
    ماشاالله مسئولین دلشون می‌خواد با شتاب زیاد به سمت کره شمالی شدن بریم. ولی‌ محاله...
  • بی نام US ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    15 2
    یه وقتایی خوب نگاه کلی‌ بندازیم به مسائل. به طور کلی‌ کشور هایی که در صدر سانسور هستن پیشرفته تر هستند یا کشور هایی که آزادی بیان دارن؟ مثال: مقایسه کره شمالی و سویس
  • بی نام US ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    12 2
    مردم کی‌ به مسئولین و مدیران اجازه دادن راجع به همه چیز محدودیت زوری اعمال کنن؟ مگه شعر استقلال، آزادی نبود؟ کو آزادی؟
  • بی نام A1 ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    1 7
    نظری ندارم.
  • ali IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    4 8
    شبکه های اجتماعی همش چرته اون کانالهایی که پر مخاطب هستند مدیراش از خودشون هست و با برنامه
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    13 2
    عمرا بتونن جلوشو بگیرن اگه میتونستن تا حالا اینکارو کرده بودن خیالتون راحت. به تعداد همه آدما راهای رسیدن به خدا هست. رضا مارمولک
  • روح اله IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    20 3
    براي نوشتن كتاب بايد مجوز بگيريم براي سخنراني كردن بايد مجوز بگيري براي ديدن ماهواره بايد مجوز بگيريم براي كانديد شدن در انتخابات بايد تاييد بشيم و... خوب يكدفعه بگيد هرچه ما ميگيم بايد مردم عمل كنند يعني خود ملت درك و فهم درست از اجتماع و مسائل شون ندارن بنظر من حاكميت بايد خودشو تغيير بدهد و به مردم اطمينان داشته باشدچون اونا راه درست خودشون تشخيص ميدن
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    14 1
    خواجه عبدا...انصاری: خدایا آنکه را عقل دادی چه ندادی؟ وآنرا که ندادی چه دادی؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    14 2
    فقط راه جديد براي پول گرفتن ميگردن ببينن از كجا و چطوري ميتونن درآمدزايي كنن همين چند روزه هم انقدر فيتيله رو آوردين پايين كه اصلا سرعت نداره يا قطع هستش دكمه خاموشش رو بزنين خيال خودتونو راحت كنين بالاخره مردمم يه طوري مثل هميشه با قضيه كنار ميان
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    9 5
    فکر می کنم به جای گرفتن مجوز، آن کانال هایی که مطالب و عکس های خلاف اخلاق منتشر می کنند با شکایت کاربران (و نه خواست دولت) فیلتر شوند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    10 2
    شدنی نیست. مگر این که تلگرام رو کلا فیلتر کنید.