تسنیم نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به روند کاهش بارندگیها، از افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در روزهای آتی خبر داد.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: از اواخر وقت امروز موج تراز میانی جو از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و برخی از نقاط در استانهای شمال غربی دچار بارش پراکنده خواهد شد؛ این موج به‌تدریج دامنه‌های البرز غربی، البرز مرکزی، البرز شرقی و شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: این موج بارشی موجب بارشهای پراکنده باران و وزش باد خواهد شد و در اواخر وقت روز یکشنبه از کشور عبور می‌کند.

وظیفه با بیان اینکه کاهش بارندگی و وزش باد موجب ایجاد جو پایدار خواهد شد، عنوان کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اکثر مناطق کشور جوی پایدار و آرام دارد و دمای هوا نیز به طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش‌رو افزایش نسبی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی دور از انتظار نخواهد بود و این وضعیت تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: سامانه بارشی فعالی روز چهارشنبه از سمت شمال غرب و غرب کشور وارد خواهد شد و موجب بروز باران، برف، وزش باد و ناپایداری در نقاط مختلف کشور می‌شود.

وظیفه با اشاره به وضعیت جوی خلیج فارس و دریای عمان گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز نیز طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اظهار کرد: اردبیل با 15 درجه بالای صفر سردترین و راسک در سیستان و بلوچستان با 31 درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =