میروکیلی: افزایش سرانه‌های مطالعاتی ضرورت دنیای امروز است

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج گفت: با توجه به اینکه فرهنگ مطالعه در دنیای امروز از جایگاه ویژه ای برخوردار است این معاونت به دنبال آن می باشد تا با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، سرانه کتاب و کتابخوانی را در کلانشهر کرج افزایش دهد و شهروندان را به این مهم ترغیب نماید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سید علی اکبر میروکیلی این مطلب را عنوان کرد و گفت: موضوع کتاب در جوامع پیشرفته‌ بشری و همچنین کشورمان ایران یک موضوع جدی می باشد که توجه بسیاری از مسئولان را به منظور ارائه راهکارهایی جهت افزایش سرانه های کتاب خوانی به خود معطوف کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج اظهار داشت: علت توجه به امر کتابخوانی، قرار گرفتن در دنیای اطلاعات و آگاهی امروزی است که از ویژگی‌های این عصر انتقال آزادانه اطلاعات از فردی به فردی دیگر می باشد و این چرخه دسترسی سریع و علمی همه مردم به اطلاعات و علوم را می طلبد.

میروکیلی بیان کرد: در عصر کنونی انواع مختلفی از کتاب وجود دارد که باعث می‌شود کتاب‌خوانی برای تمام مردم آسان‌تر شود؛ کتاب های متنوع و متعدد در زمینه های متفاوت به انسان این امکان را می‌دهد که در مکان‌های مختلف به مطالعه‌ بپردازد و فناوری‌های جدید این مهم را محقق می کنند تا انسان بتواند از تمام ساعت‌های زندگی‌اش استفاده لازم و سودمند را داشته و هیچ ساعتی را به بطالت نگذراند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: سرانه‌ مطالعه در کشورها به رشد فرهنگی آن‌ها و به‌طور گسترده‌تر به توسعه‌ انسانی هر کشور مربوط می‌شود؛ به این معنا که هرچه سرانه‌ مطالعه بالاتر باشد، آن کشور از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار است.

وی تاکید کرد: فضای مطالعاتی کشور نیز بر اساس اینکه دانستن، آگاهی و به عبارتی فرهنگ مطالعه در دنیای امروز حرف اول را می زند رو به بهبود است، اما با توجه به سابقه‌ تمدن و هویت کشورمان تا رسیدن به جایگاه اصلی خود راه زیادی در پیش دارد که نیازمند اقدامات گسترده از سوی مسئولان ذیربط کشوری، استانی و شهری می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج در پایان گفت: مدیریت شهری کرج تا کنون با چاپ کتاب های مختلف در محتواهای گوناگون و قرار دادن کتب در اتوبوس ها به منظور مطالعه مسافران تا رسیدن به مقصد فعالیت هایی فرهنگی را به اجرا رسانده تا سرانه کتاب را در ایران کوچک ارتقاء داده و شهروندان را به این امر جذب نماید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =