ایرنا نوشت: وزارت دفاع چین روز دوشنبه رسما به شلیک جنگنده های ژاپنی به سمت جنگنده های خود در تنگه میایو اعتراض و نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.

وزارت دفاع چین در بیانیه ای آورده که در جریان رزمایش هایی که جنگنده های چین در آبهای اقیانوس آرام غربی در تنگه میایو انجام می دادند چندین فروند جت ژاپنی برای آنها مزاحمت ایجاد و اقدام به تعقیب آنها کردند.
این بیانیه می افزاید که جنگنده های چین هم از خود دفاع کرده و واکنش نشان داده و سپس رزمایش و تمرینات معمول در این ناحیه را از سرگرفته اند.


وزارت دفاع تاکید کرده که دستکم دو فروند جنگنده اف 15 ژاپن روز شنبه در حین تمرینات جنگنده های چینی را تعقیب کرده و امنیت آنها را به مخاطره انداخته اند و چین یادداشت اعتراض خود را تسلیم توکیو کرده است.
یانگ یوجون سخنگوی وزارت دفاع چین هم از ژاپن انتقاد کرده و در مصاحبه ای گفته است که این تنگه یک گذرگاه پروازی بین المللی محسوب می شود و نیروی هوایی چین یک رزمایش معمول و مقرر را بی آنکه کشور خاصی هدف آن باشد ، در اینجا انجام می داد.


وی هشدار داد که در سال های اخیر شماری از جنگنده ها و کشتی های ژاپنی باعث بروز مشکلاتی در منطقه برای طرف چینی شده اند و این موجب سوء قضاوت هایی شده است و می تواند به تشدید تنش ها در منطقه منجر شود.
تارنمای یی سی چین نوشته که پکن از توکیو خواسته است از اقداماتی که روابط دو کشور را تیره می کند خودداری کرده و تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز حوادث هوایی و دریایی اتخاذ کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =