موج جدید حمله به فدراسیون فوتبال کفاشیان آغاز شده است ، حدود یکسال پس از رفتن او حالا درباره دوره مدیریتش ابهام‌هایی مطرح می‌کنند.

 

داریوش سعیدی: علی کفاشیان دوباره سوژه شده است. موج جدید حمله را شاه حسینی ، رئیس پیشین کمیته انضباطی آغاز کرد. او که مدت ها در تیم تحقیق و تفحص از فوتبال حضور داشت و یکبار مستندات شان را به مجلس قبلی ارائه کردند. جالب اینکه کفاشیان که سرانجام بر اثر فشار دستگاه های نظارتی به دلیل دو شغله بودن ، از ریاست فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد ، درحالی که در این چند سال بارها نامش برای ارجاع به نهادهای قضایی سر زبان ها بوده ، هر بار در مجامع فوتبال ، توانسته اسناد مالی اش را به تصویب حسابرس قانونی برساند و صورت های مالی شان تایید شده است.

در جدیدترین دور حملات به کفاشیان که همزمان با دفاع وزیر ورزش از معرفی او به عنوان نماینده ایران برای انتخابات هیات اجرایی فیفا رخ داده است ، اتفاقی که ایران را برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، صاحب مهمترین کرسی ورزشی بین المللی فوتبالی اش در تشکیلات اداره کننده فوتبال دنیا خواهد کرد ، او را با اسنادی مالی به چالش کشیده اند. دوباره استناد منتقدان به گزارش های مالی سال های 92 و 93 است که در دوره ریاست محمود گودرزی ، این حساب ها بارها بررسی شد. هم توسط نهادهای نظارتی و هم توسط مجمع . حتی منتقدان وقت تشکیلات مثل عزیزی خادم و قنبرزاده ، این پرونده پرداخت ها به هوشنگ مقدس یا تصمیمات مهدی محمد نبی و البته نقش طباطباییان در فدراسیون فوتبال را به برنامه تلویزیونی ورزش از نگاه دو کشاندند و کلی جنجال به پا کردند.

ته این دعواها اما تائید گزارش مالی فدراسیون در مجمعی بود که وزیر وقت ورزش و معاونش هم آنجا حضور داشتند. حالا دوباره همان اعداد و ارقام را در رسانه ها منتشر کرده اند. دوباره بحث پول هایی است که به کی‌روش پرداخت شده و یک ابهام 12 میلیارد تومانی و باقی اش هم یکسری ابهام ساده است. این اسناد تقریبا یک نیمروز بعد از حملات شاه حسینی به فدراسیون کفاشیان منتشر شده است.

سئوال اما این است ، فدراسیونی که بیشترین تعامل را با قوه قضاییه و دادستانی تهران دارد ، اگر این همه فساد مشهود ، در اسناد مالی اش است ، چرا یکبار دیگر این پرونده را برای بررسی به نهادهای نظارتی نمی سپارد و اگر واقعا باور بر این است که کفاشیان مشکلی نداشته و توانسته بر اساس همین سلامت مالی ، از سوی 4 نهادی که داوطلبان انتخابات فوتبال را تائید صلاحیت می کردند ، صلاحیت های لازم را بگیرد و در انتخابات فوتبال شرکت کند ، سلامت مالی دارد ، خیلی رسمی این موضوع را اعلام کند.

در غیر این صورت هم برای مردی که در سال های جنگ مسئول ارزی کشور بوده است را برای بررسی دقیق در اختیار نهادهای نظارتی قرار نمی گیرد تا یکبار برای همیشه ، این ابهام ها و این فضای اتهام زنی ها تمام شوند؟

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =