۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷

فردی که با معرفی خود به عنوان کارمند بانک به بهانه های مختلف اقدام به سرقت وجوه دریافتی از افراد بیسواد و مسن می‌کرد ، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کریمی ــ رییس پلیس آگاهی استان گیلان ــ در توضیح این خبر، گفت: در پی چندین شکایت از طرف افراد مسن و بی سواد مبنی بر این که پس از دریافت وجه از بانک فردی در جلوی درب به آنها مراجعه و عنوان کرده که از کارمندان بانک می‌باشد و ظاهرا در پرداخت وجوه نقد به آنان اشتباهی صورت گرفته و بایستی مدارک شناسایی در اختیار وی قرار دهد تا اصلاحاتی در پرداخت وجه صورت بگیرد که با سادگی پول‌ها را در اختیار وی گذاشته که او نیز به سرعت از محل متواری گشته ، لذا با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله اکیپی از کارآگاهان مبارزه با سرقت فعالیت خود را آغاز و با انجام عملیات چهره نگاری به کمک مالباختگان چهره فرضی متهم ترسیم و با تطبیق با بانک اطلاعاتی مجرمین ، متهم سابقه‌دار به هویت «م ــ م» شناسایی شد.

در ادامه با استفاده از اطلاعات مردمی محل اختفای متهم شناسایی و بلافاصله محاصره و طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

در بازجویی‌های انجام شده متهم منکر ارتکاب هر گونه سرقتی بوده، لذا با مواجهه حضوری با مالباختگان و شناسایی توسط آنها به بزه خود معترف و گفت: با شناسایی افراد مسن و کم سواد، خود را کارمند بانک معرفی و با بهانه این که اشتباه در تحویل وجوه نقد به آنان صورت گرفته پول‌ها را از آنها اخذ و متواری می‌شدم.

با اعترافات متهم پرونده‌ تکمیل و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد و همچنین تلاش برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر کماکان ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =