خلیل صالحی در پیامی بمناسبت فرارسیدن ایام ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و همچنین ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) و هفته وحدت، این ایام فرخنده را به محضر یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) و نایب بر حقش مقام عظمای ولایت و همه ی آحاد ملت های مسلمان بویژه ملت شریف و مؤمن ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران،متن پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به شرح ذیل میباشد:
    بسمه تعالی
« وحدت»تپش هماهنگ قلبها و آهنگ حرکت دست هاست. وحدت اسلامی، عامل اقتدار اسلام در برابر کفر و نفاق - و اختلاف، آفت بزرگ عزت و استقلال مسلمین است.آرمان و امیدِ همه ی دوستان، عظمت اسلام و جدائی و تفرقه، آرزوی شوم دشمنان دیرینه ماست و مثال وحدت،مَثل کشتی نوح است و تفرقه، تازیانه عذاب الهی.
وحدت‌ اسلامي‌ يكي‌ از مهم‌ترين‌ ضرورت‌هاي‌ تاريخي‌، اجتماعي‌ و سياسي‌ مسلمانان‌ در جهت‌ ايستادگي‌ و پويايي‌ و هويت‌ امت‌ اسلامي‌ و از مهم‌ترين‌ عوامل‌ عزت‌ و پيروزي‌ آنها در همه صحنه‌هاست‌، و در مقابل‌، تفرقه‌ و تشتت‌ جز ذلت‌ و پراكندگي‌ و به‌ هدر رفتن‌ نيروهاي‌ فكري‌ و سرمايه‌هاي‌ انساني‌ امت‌ اسلامي‌ ثمري‌ نخواهد داشت‌.
دعوت‌ به‌ وحدت‌ و يگانگي‌ مسلمانان‌، و پرهيز از تفرقه‌، از دستورات‌ قرآن‌ و سيره‌ نبي‌ مكرم اسلام‌(ص) و اولياي‌ دين‌ است‌؛ همانگونه که خداوند در قرآن‌ كريم‌ همه مسلمانان‌ و پيروان‌ خود را به‌ وحدت‌ و پرهيز از تفرقه‌ فرا مي‌خواند:«وَعْتَصمُوابحَبْل‌للّه‌جَميعاًوَلاَتَفَرِّقُوا»(آل‌عمران‌103)
بنابراين‌ اتحاد و انسجام‌ امت‌ اسلامي‌ يك‌ ضرورت‌ و دستور قرآني‌ و تفرقه‌ يك‌ عمل‌ ناصواب‌ و مفسد و زيان‌بار از نظر دين‌ و عقل‌ است‌: «وَلاَتَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَب‌َ ريحُكُم‌ْ»(انفال‌46)
شكي‌ نيست‌ كه‌ وحدت‌، هم‌ به‌ حكم‌ عقل‌ و هم‌ به‌ حكم‌ قطعي‌ شرع‌، ضرورت‌ دارد و ايجاد اختلاف‌ و يا دامن‌ زدن‌ به‌ برخي‌ مسايل‌ اعتقادي‌ كه‌ در مرتبه‌ بعد از توحيد و نبوت‌ و معاد قرار دارد، هرگز نمي‌تواند مجوز اختلاف‌ باشد. پيروان‌ شريعت‌ محمدي‌(ص) هرگز نبايد از اين‌ نكته‌ غفلت‌ نمايند كه‌ يكي‌ از اقدامات‌ اساسي‌ و برنامه‌هاي‌ پيامبر گرامی اسلام(ص) ايجاد وحدت‌ و الفت‌ و اخوت‌ بين‌ مسلمانان‌ بوده‌ است‌؛ «وَذْكُرُوا نعْمَةَ للّه‌ عَلَيْكُم‌ْ اذْ كُنْتُم‌ْ أَعْدَاءً فَاَلِّف‌َ بَيْن‌َ قُلُوبكُم‌ْفَاَصْبَحْتُم‌بنعْمَته‌اخْوَاناً»(آل‌عمران‌103)
در صدر اسلام‌ پيامبر(ص) هرگز اجازه‌ نمي‌داد زمينه‌ اختلاف‌ و تشتت‌ فكري‌ و اجتماعي‌ در بين‌ امت‌ اسلامي‌ پيش‌ بيايد.امام علي‌(ع) و ساير ائمه(علیهم السلام)‌ نيز با محور قرار دادن‌ قرآن‌ و سنت‌ نبوي‌ ،مانع‌ بروز اختلاف‌ فكري‌ و تشتت‌درپيكره‌امت‌اسلامي‌مي‌شدند.
مطالعه‌ در سيره زندگی‌ امام‌ علي(ع) نیز نشان‌ مي‌دهد كه‌ هدف‌ آن‌ حضرت‌ تنها حفظ‌ اصل‌ اسلام‌ و وحدت‌ بين‌ عموم‌ مسلمانان‌ بود و در مسئله‌ خلافت‌، كه‌ اولين‌ اختلافي‌ بود كه‌ در بين‌ امت‌ اسلامي‌ به‌ وجود آمد،با صبر و سكوت‌ خود، اجازه‌ نداد اين‌ اختلاف‌، وحدت‌ امت‌ اسلامي‌ را خدشه‌ دار سازد.
طرح انديشه «وحدت جهان اسلام‏» يكى از مشغوليت‏ هاى فكرى ديرينه و اساسى حضرت امام خمینی (ره) بود كه او در طول دوران فعاليت اجتماعى - سياسى خود چه قبل ازپيروزى «انقلاب‏» اسلامى و چه بعد از آن لحظه ‏اى از آن غفلت نورزيد و وفادارى صادقانه معمار کبیر انقلاب اسلامی به «وحدت‏» نه تنها او را به برجسته‏ ترين شخصيت انقلابى جهان اسلام تبديل نمود، بلكه او توانست در ميان فرقه ‏هاى مختلف اسلامى نيز جايگاهی بس رفيعى كسب نماید.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در بخش پایانی این پیام به فرمایشی از رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای(دامۀ برکاته) پیرامون وحدت اشاره داشته و خاطر نشان کردند: رهبر معظم انقلاب اسلامي در رابطه با هفته وحدت فرموده اند:اگر امروز بشريت متوجه اين رحمت‏ بشود - رحمت وجود اسلام، رحمت تعاليم نبوى، اين سرچشمه جوشان" وحدت" و آن را بيابد و خود را از آن سيراب كند، بزرگترين مشكل بشر برطرف خواهد شد. اگر چه همين امروز هم، تمدن هاى موجود عالم، بلاشك از تعاليم اسلام بهره ‏مند شده ‏اند و بدون ترديد آنچه از صفات و روشهاى خوب و مفاهيم عالى در بين بشر وجود دارد، متخذ از اديان الهى و تعاليم انبياء و وحى آسمانى است و بخش عظيمى از آن، به اسلام متعلق است، ليكن امروز بشر به معنويت و صفا و معارف روشن و حق و دلپذير اسلام كه هر دلِ با انصافى آن معارف را مى‏پذيرد و مى‏فهمد ،نيازمند است. لذاست كه دعوت اسلامى در جهان، طرفدار پيدا كرده است و بسيارى از غير مسلمين هم دعوت اسلامى را پذيرفته ‏اند.
امید است در روزگاری که شیاطین، بذر نفاق و تفرقه می پاشند تا در سرزمین مقدس اسلام، درخت دشمنی پرورش دهند، با بیداری و یاد آوری سخنان وحدت بخش رسول خدا و ائمه معصومین علیهم السلام نقشه های شوم استکبار، نقش بر آب گردد و خداجویانِ وحدت اندیش، برگِرد قرآن و سنت هماهنگ شوند و با رهبری عترت علیهم السلام پرچم استقلال و آزادی را در سراسر گیتی به ا هتزاز درآورند.
ان شاء الله
« و لا تَکونوا کَالَّذینَ تَفرَقوا وَ اختَلَفوا من بَعدِ ما جائَهُمُ البَیِّنات وَ اولئِک لَهُم عَذابٌ عَظیم »
و بسان آنانکه پراکنده شدند و پس از آمدن دلیل های روشن الهی، اختلاف کردند، نباشید «زیرا» برای آنان عذابی بزرگ خواهد بود.(آل عمران 105)

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =