رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه باید به ارتقای بهداشت روانی افراد توجه ویژه داشته باشیم، گفت: 36 درصد قتلهای ثبت شده در استان اصفهان به شکل اتفاقی و در نتیجه عصبانیتهای آنی رخ داده است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، سرهنگ اکبر عاصمي در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به کشف ۱۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان رباخواری در استان اصفهان در هشت ماهه امسال ابراز داشت: در این راستا ۱7 نفر رباخوار کلان نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی همچنین به افزایش چهار درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در استان اصفهان اظهار داشت: در مجموع با افزایش ۸۸ درصدی کشف کالاهای قاچاق با ارزش ۱۰۰ میلیون تومان و افزایش ۱۵۰ درصدی کالاهای قاچاق با ارزش ۵۰۰ میلیون تومان روبرو بوده‌ایم.

سرهنگ خسروی اضافه کرد: ۵۷۷ دستگاه خودرو نیز همراه با کالاهای قاچاق در استان اصفهان توقیف شده است.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته طرح بزرگ مبارزه با قاچاق ارز و کالا را در استان اصفهان و در شهرستان‌های خمینی‌شهر، اصفهان، دولت آباد، برخوار و فلاورجان اجرایی شده است، اضافه کرد: ارزش ریالی این کالاها چهار میلیارد تومان بوده است.

کاهش ۱۳ درصد قتل در استان اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه به کاهش ۱۳ درصدی قتل در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: ۵۶ درصد از قتل‌های استان توسط سلاح سرد، ۳۲ درصد توسط سلاح گرم و ۱۲ درصد به واسطه دیگر عناصر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد از قتل‌های استان اصفهان به صورت عصبانیت آنی رخ می‌دهد، افزود: ۲۶ درصد از قتل‌ها در نتیجه اختلافات خانوادگی و ۴۳ درصد نیز به واسطه دیگر دلایل اتفاق می‌افتد.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه ریشه ۵۳ درصد از قتل‌ها در استان اصفهان به فعالیت در فضای مجازی بر می‌گردد، افزود: برای مثال در این زمینه می‌توان گفت که طی هفته جاری یک دختر و پسر جوان برای ۲۰ هزار تومان کرایه تاکسی راننده تاکسی را به قتل رسانده و خودروی وی را نیز آتش زدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان همچنین به افزایش ۱۰ درصدی جعل و کلاهبرداری در استان اصفهان اضافه کرد: همچنین با افزایش ۵۹ درصدی کلاهبرداری به ویژه از کارت‌ای اعتباری بانک‌ها روبرو هستیم.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =