ایسنا نوشت: گردان‌های شهید عزالدین قسام تاکید کرد که مهندس محمد الزواری که به دست عناصر سازمان جاسوسی برون مرزی رژیم صهیونیستی "موساد" در تونس ترور شد، یکی از فرماندهان ناظر پروژه پهپادهای قسامی "ابابیل" بود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای ترور این فرمانده قسامی را به امت‌های عربی و اسلامی، آزادگان، مبارزان و رزمندگان تبریک و تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است که عناصر موساد این فرمانده قسامی را در شهر صفاقس تونس که پیشگام بهار عربی و حامی انقلاب و مقاومت فلسطین است، ترور کردند.

 

این گردان‌ها فاش ساخت که مهندس الزواری یکی از فرماندهان ناظر پروژه پهپادهای ابابیل بود این پهپادها در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه در تابستان سال ۲۰۱۴ نقش چشمگیری ایفا کرد.

در این بیانیه می‌خوانیم که الزواری ۱۰ سال پیش به مقاومت فلسطین پیوست و به عضویت گردان‌های قسام درآمد و برای دفاع از فلسطین به نیابت از امت وارد عرصه نبرد با دشمن صهیونیستی شد و در عرصه رزم و مبارزه با این دشمن سر بلند بیرون آمد.

این گردان‌ها به ملت شریف و بزرگوار تونس به خاطر تربیت چنین قهرمانی و اثبات این واقعیت که ملتی انقلابی، مبارز، آزاده و حامی فلسطین و مقاومت آن است، سلام و درود نثار کرد.

در این بیانیه می‌خوانیم که ترور محمد الزواری در تونس تعدی به مقاومت فلسطین و در راس آنها گردان‌های قسام است، باید دشمن صهیونیستی بداند که خون این سردار قسامی هرگز به هدر نخواهد رفت.

گردان‌های قسام اعلام کرد که ترور الزواری زنگ خطر را برای امت‌های عربی و اسلامی به صدا درآورد تا متوجه شوند که اسرائیل و مزدورانش در کشورهای عربی نقش‌های خطرناکی بازی می‌کنند و اکنون زمان آن رسیده است که این مزدوران بزدل خائن ریشه کن شوند.

مطبوعات تونس از ترور محمد الزواری مهندس پرواز تونسی به دست افرادی ناشناس پرده برداشت. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که منابع تونسی انگشت اتهام به سوی عناصر سازمان جاسوسی برون مرزی رژیم صهیونیستی "موساد" گرفته‌اند.

سایت "بی بی سی تونس" نوشت که شماری از افراد مسلح ظهر روز پنجشنبه گذشته به سوی محمد الزواری استاد دانشگاه در داخل خودرویش آتش گشودند.

این سایت نوشت که افراد مسلح ظهر روز پنجشنبه گذشته خودروی این مهندس را در مقابل منزلش در مرکز بن حمیده واقع در خیابان شاکر شهر صفاقس در جنوب تونس، پایتخت تونس هدف حمله قرار دادند و تعداد گلوله‌های شلیک شده در این اقدام تروریستی بسیار بالا است و این امر نشان می‌دهد که چندین نفر در این جنایت دست دارند.

در این راستا وزارت کشور تونس از بازداشت یک زن که مظنون به دست داشتن در این ترور است، خبر داد. بدون اینکه هویت این زن فاش شود عنوان شده که او شب جمعه از یکی از کشورهای اروپایی به فرودگاه قرطاج تونس وارد شد که بلافاصله بازداشت شد.

این اقدام یک روز بعد از این بود که وزارت کشور تونس با صدور بیانیه‌ای از بازداشت پنج فرد مظنون در شهر صفاقس خبر داد، بی‌آنکه به هویت آنان اشاره‌ای کند.

از سوی دیگر، منابع تونسی اعلام کردند که محمد الزواری مخترع و مهندس پهپاد بود.

این سایت خاطرنشان ساخت که الزواری به عنوان مهندس در یکی از کشورهای عربی کار می‌کرد و با یک زن سوریه‌ای ازدواج کرده بود، وی مدیر بازرگانی یک شرکت خصوصی بود و در مقطع دکترا در آکادمی ملی مهندسی پرواز تحصیل و تحقیق می‌کرد.

وی همچنین یکی از بنیانگذاران باشگاه پرواز و هواپیمایی تونس نیز به شمار می‌رود.

اعتراف اسرائیل به دست داشتن موساد در ترور مهندس تونسی

رژیم صهیونیستی در یک اقدام بی‌سابقه به مسئولیت خود در مورد ترور محمد الزواری مخترع تونسی و کارشناس صنایع هواپیمایی و مهندس پهپاد در شهر صفاقس واقع در جنوب شهر تونس اعتراف کرد.

رونین بریگمن از تحلیلگران برجسته امور اطلاعاتی اسرائیل به نقل از مقامات امنیتی صهیونیستی گفت که مراجع تونسی سازمان جاسوسی برون مرزی رژیم صهیونیستی "موساد" را به دست داشتن در ترور الزواری متهم کرد که این اتهام کاملا وارد است.

بریگمن روز شنبه طی اظهاراتی در برنامه "پایان هفته" که کانال ۱۰ تلویزیون عبری آن را پخش می‌کند، تاکید کرد که اسرائیل معمولا به اتهامات مطرح شده علیه موساد در مورد اقدامات تروریستی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد، ولی آنچه که امروز رخ داد کاملا متفاوت بود. 

وی که به داشتن روابط قوی با سرویس‌های اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس معروف است، یادآور شد که مجریان این اقدام تروریستی از خاک تونس خارج شدند.

از سوی دیگر، تحلیلگر مسائل نظامی کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل گفت که الزواری با جنبش مقاومت اسلامی حماس رابطه‌ای قوی داشت و عضو گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش بود.

اورن هیلر یادآور شد که اخبار اطلاعاتی موجود نزد نهادهای اسرائیل نشان می‌دهد که این مهندس مدتی را در اردوگاه‌های این جنبش در سوریه و لبنان حضور داشت و به این جنبش در زمینه ساخت پهپاد کمک می‌کرد.

وی در همین برنامه تصریح کرد: الزواری همان کسی است که در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه در سال ۲۰۱۴ به گردان‌های قسام نحوه استفاده از پهپادها را آموزش داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =