نهمین حراج «هفت نگاه»، فروش سال هنرهاى تجسمى، عصر پنجشنبه دوم دی ماه 1395در فرهنگسراى نیاوران آغاز به کار مى‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفت نگاه با مشارکت گالرى‌هاى آریا، الهه، گلستان، والى، هفت ثمر و ماه مهر با هدف رونق افزایى به اقتصاد هنر و ارائه آثار هنرى اصیل با قیمت‌هاى مناسب، چونان 10 سال گذشته با محوریت فروش برگزار مى‌شود.

در نهمین هفت نگاه از میان انبوه آثار هنرى متقاضى،280 هنرمند منتخب شده‌اند که با نمایش بیش از 300 نقاشی، نقاشى خط، مجسمه و معدودی چاپ دستى مردم را به خرید اثر هنرى دعوت مى‌کند.

بنا به اعلام این گروه، هفت نگاه مانند هر سال کوشیده است ضمن ارائه آثارى با کیفیت خوب، قیمت‌هایى فوق‌العاده مناسب که از 300 هزار تومان تا یکصد میلیون تومان را در بر می‌گیرد پیشنهاد کند تا اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنرى ترغیب شوند.

حضور سه نسل هنرمندان شاخص ایران در یکصد سال اخیر که در کنار نام‌های جوان، چهره‌های شاخصی مانند پرویز کلانتری، هانیبال الخاص، مش اسماعیل، فریده لاشایی، ژازه تباتبایی، قندریز، رضا مافی، محمد علی ترقی‌جاه، غلامحسین نامی، علی شیرازی، بهرام دبیری، گیزلا وارگا سینایی، فرح اصولی، تاها بهبهانی، بهروز دارش، کامبیز درم بخش، ابراهیم جعفری.... قرار دارند. به عرضه آثارى با رویکردهاى بسیار متنوع زیباشناختى و موضوعى می پردازند. معرفى استعدادهاى تازه نقاشى و مجسمه سازى از دیگر خصوصیات هفت نگاه نهم است که این گروه بدان‌ها تاکید دارد.

اولین هفت نگاه، اسفند 1385 با حضور 140 هنرمند در فرهنگسراى نیاوران برپا شده بود و اینک به عنوان نمادى از همگرایى گالرى‌هاى تهران، تاثیرى به سزایى در تشویق اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنرى داشته و مجموعه دارانى جوان را به جامعه تجسمى اضافه کرده است.

نهمین هفت نگاه از دوم دی ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار مى‌کند و تا هفدهم دی ماه دایر خواهد بود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =