تسنیم نوشت: وزیر کشور در خصوص زمان دقیق آغاز فعالیت ستاد انتخابات وزرات کشور گفت: از اول دی ماه حکم را برای هم ستاد و هم مسئول ستاد صادر می کنیم که معاون سیاسی ما خواهد بود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست اعضای خانه احزاب با وی که در محل وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ستاد انتخابات کشور از چه زمانی فعالیت خود را آغاز می‌کند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ستاد انتخابات کشور از اول دی فعالیت خود را آغاز می‌کند و از این تاریخ احکام را صادر می‌کنیم. به طوری که معاون سیاسی وزارت کشور مسئول ستاد انتخابات خواهد بود.

وی افزود: ما موافق یارانه احزاب هستیم، واقعاً باید در این زمینه به احزاب کمک شود، اما با توجه به تعدد احزاب، ترجیح ما این است که این کمک و یارانه به خانه احزاب صورت گیرد و خانه احزاب هم متناسب با اولویت‌هایش آن را اختصاص دهد.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به این که در ایام بودجه نویسی سال آینده قرار داریم، امیدوارم که مجلس به موضوع یارانه احزاب توجه کند و ردیف اعتباری مناسبی برای خانه احزاب در نظر بگیرد؛ بنده هم به عنوان وزیر کشور این موضوع را تایید می‌کنم و حاضرم که در مجلس نیز آن را پیگیری کنم.

رحمانی‌ فضلی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید اختصاص یارانه به خانه احزاب موجب این می‌شود که خانه احزاب مستقل از وزارت کشور عمل کند، گفت: ما معتقدیم احزاب باید در مورد یارانه‌شان مستقل از وزارت کشور عمل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه انتخابات 96 که از سوی دولت براساس لایحه بودجه به مجلس ارائه شده، کافی است یا خیر، اظهار کرد: قطعاً این بودجه مناسب نیست به طوری که صحبت کردیم که قرار شده آن را افزایش دهند، این بودجه ناچیز است.

تقدیم پروانه فعالیت صنفی خانه احزاب از سوی رحمانی فضلی به حشمتیان
همچنین عصر امروز (دوشنبه 29 آذر) نشست مشترک عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اعضای خانه احزاب در محل وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست که نمایندگانی از احزاب مختلف از جناح‌ها و گروه‌ها حضور داشتند، نمایندگان آنها به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و نظراتشان پرداختند.

همچنین در حاشیه نشست پروانه فعالیت صنفی خانه احزاب از سوی وزیر کشور تقدیم قدرت‌الله حشمتیان رئیس خانه احزاب شد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =