عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: به طور قطع اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه مدیریت شهری بدون تحقیق و پژوهش علمی و کارشناسی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، میرابراهیم صدیق اظهار داشت: برخی از نهادها و دستگاه‌ها در کشور فعال هستند که برغم انجام فعالیت‌ها و کارهای بسیار مهم، با ارباب رجوع سر و کار چندانی ندارند.
وی افزود: به عنوان نمونه وزارت امور خارجه یکی از وزارتخانه‌های بسیار حساس در کشور است، اما در طول روز شاید یک ارباب رجوع نداشته باشد.
نماینده مردم کرج در پارلمان شهری عنوان کرد: همچنین برخی از نهادها مانند اداره کل اتباع خارجی در استان البرز همین شرایط را دارند و مخاطب آنها خاص بوده و با عموم مردم ارتباط ندارند. البته بیان این مطلب به این معنی نیست که این نهادها کارهای مهمی انجام نمی‌دهند و فعالیت‌های آنها بی‌اهمیت است.
صدیق گفت: در مقابل برخی از دستگاه‌ها و نهادها به طور مداوم و مرتب با ارباب رجوع و شهروندان سر و کار داشته و روزانه هزاران نفر از مردم به صورت مستقیم با این نهادها ارتباط برقرار می‌کنند.
وی با بیان اینکه یکی از این نهادها شهرداری و مجموعه مدیریت شهری است، بیان داشت: کوچکترین طرح و برنامه‌ای که از سوی شهرداری‌ها و به طور کلی مجموعه مدیریت شهری اجرا می‌شود، به طور مستقیم با زندگی روزمره مردم سروکار داشته و اگر در اجرای طرح‌های فوق تحقیق و کارشناسی دقیق صورت نگرفته باشد، زندگی شهروندان را مختل می‌کند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: به عنوان نمونه در حوزه خدمت شهری که یکی از مهمترین معاونت‌های شهرداری‌ها است، باید با احتیاط طرح‌ها را مورد بررسی کارشناسی قرار داد و سپس برای اجرا اقدام کرد.
صدیق تاکید کرد: به طور قطع در حوزه مدیریت شهری هیچ‌یک از طرح‌ها و برنامه‌ها بدون تحقیق و پژوهش علمی و در نظر گرفتن نظرات کارشناسان و افراد خبره به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.
وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری اصل و محور تمام طرح‌ها باید افزایش خدمات‌رسانی و افزایش رضایتمندی شهروندان باشد، گفت: متاسفانه برخی اوقات شاهد اجرای طرح‌هایی هستیم که به دلیل عدم رعایت اصول کارشناسی، بیش از آنکه مشکلی از دوش مردم بردارد، به مشکلات آنها اضافه می‌کند.
میرابراهیم صدیق عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان اظهار داشت: این در حالی است که اگر پیش از تصویب و اجرای هر طرحی، ابتدا اقدام به تحقیق و پژوهش در آن حوزه کرده و نظرات کارشناسان را رعایت کنیم، با این مشکلات روبه‌رو نخواهیم شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =