۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۴

اراء متناقض و زیاد از حد ،در مورد تعطیلات هم مردم را آزار می دهد و هم مسئولان را .

سپیده سعیدی :تعطیلات هفته آینده که البته خیلی هم به مذاق برخی مسئولان خوش نیامد در چند خبر پی در پی تغییر پیدا کرد . تا جایی که دانشگاهیان را به صدا در آورد . اینکه دانشگاهی به دلیل برنامه ریزی اش برای آزمونها باز است و یا دانشگاه ها ی خارج از تهران تعطیل هستند نه دانشگاه های تهران . به هر حال عدم برنامه ریزی درست و کارشناسی شده  توسط دستگاه های دولتی برنامه ریزی دانشجویان و استادان را در این روزها دچار خدشه کرده است . سید کاظم موسوی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات معتقد است در جایی که امکانات و شرایط برای یا د گیری فراهم است و علم آموزان تشنه یادگیری هستند . شرع هم جایز نمی داند این فرصتها را از قشر دانشجو بگیریم .
به نظر شما به عنوان یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات این تعطیلی ها تا چه اندازه می تواند به بدنه سیستم آموزش آسیب بزند ؟
همانطور که می دانید پیش از این هم بسیاری از مسئولان از اینکه مدارس را بی رویه تعطیل کنند راضی نبودند و همواره بر روی این مسئله بحث بود . این روزها هم که تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تکلیف مشخصی ندارد . یک روز تعطیلی برای دانشگاهها ست ،یک روز برای تنها دانشگا ه های شهرستانها است . این مسئله می تواند به طور جدی به برنامه های دانشگاه ها آسیب برساند و بدنه آموزش عالی را دچار خدشه کند . اقدامی که غیر شرعا هم صحیح نیست .
چه نکته ای باعث این همه بی برنامه گی می شود ؟
مسئولان باید با هم وحدت رویه داشته باشند که متاسفانه در این مورد به نظر می رسد با هم نه تبادل نظر دارند و نه تعامل . برای همین است که نمی توانیم شاهد برنامه ریزی های به جا باشیم و همه سرگردانند .به هر حال آنچه در بین مسئولان ما کمتر دیده می شود وحدت در اعمال و تصمیماتشان است . آراء متناقض و زیاد از حد ،هم مردم را آزار می دهد و هم مسئولان را .
شما به غیر شرعی بودن این مسئله اشاره کردید چرا ؟تعطیلات چه ربطی به شرع دارد ؟
دقت کنید که این رویه را می توان نوعی اسراف هم دانست . در جایی که امکانات برای دانشجویان فراهم است و شرایط اقلیمی و آب و هوایی اجازه می دهد که علم آموزان سر کلاس حاضر شوند و کارمندان هم به کارهای مملکتشان برسند . چرا باید تعطیلی اعلام کرد . آیا این اقدام اسراف نیست . خوب است که در هر لحظه فرمایش محترم و مغتنم مقام معظم رهبری را به یاد داشته باشیم و الگوی رفتاری خودمان کنیم . مگر نه اینکه ایشان امسال را سال کار مضاعف و همت مضاعف نام گذاری نکرده اند . من نمی دانم تعطیلات بی رویه چگونه می تواند این نظر را به یک رویه تبدیل کند . مسئولان باید امسال تدابیری بیاندیشند تا فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنند . دولت توانمندی آن را دارد که با اقدامات کارشناسی شده شرایط را بهترین گونه تغییر دهد همانطور که توانایی دارد تا تعطیلات نسنجیده را  اعلام کند .

  

  

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۳
    0 0
    چرا به انگیزه تعطیل کردن اشاره ای نمی کنید چرا به این عنصر در خبر که خیلی مهمه جواب نمیدین چرا یکی از دولتمردان نمی پرسه چرا تعطیل می کنید دلیلش چیه ؟ ناسلامتی شما خبرنگارین باید پاسخگوی سوالات مخاطبینتان باشید نه هرچی که روابط عمومی براتان فکس کرد چاپ کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۴
    0 0
    سنجیدن و سنجش و این حرفا کیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟