باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش گفت: بر اساس مأموریت‌های تعریف شده، حوزه مسئولیت نداجا، بین‌المللی است.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری پنجشنبه‌شب در مراسم تقدیر از پژوهشگران نمونه نیروی دریایی ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر اظهار داشت: در سال‌های قبل از انقلاب نیروی دریایی در بحث تأمین و آموزش فرماندهان و کارکنان، وابسته به کشورهای بیگانه بود اما خوشبختانه به یمن پیروزی انقلاب اسلامی و تدبیر حکیمانه امام راحل با تأسیس این دانشگاه در سال ۱۳۵۹، امروزه باهمت بلند فرماندهان، کارکنان، پیشکسوتان به‌جایی رسیدیم که همه افسران و مدیران نیروی دریایی ارتش، فارغ‌التحصیلان آموزش‌دیده و پرورش‌یافته دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) هستند.

وی عنوان کرد: کارکنانی که امروز ناوشکن و ناو موشک‌انداز می‌سازند و در دریاهای دوردست در شناورهای سطحی و زیرسطحی دریانوردی می‌کنند و از افتخارات بزرگ نیروی دریایی ارتش و مایه بالندگی همه ما هستند.

وی افزود: امروزه فرماندهان برای انجام دقیق و بهتر وظایف و مأموریت‌های محوله باید به حیطه و منطقه مسئولیت خود اشراف دقیق داشته باشند و برای این منظور هم باید به حوزه آموزش‌وپرورش این فرماندهان توجه خاص کرد.

فرمانده نیروی دریایی بابیان اینکه عرصه دریا عرصه بسیار گسترده و وسیع و حضور در آب‌های آزاد بسیار مهم و ضروری است ادامه داد: حوزه مسئولیت نیروی دریایی با توجه به محل مأموریت‌های نداجا مسئولیتی بین‌المللی است و طبیعتاً باید نوع تربیت و آموزش دانشجویان، فرماندهان و مدیران نیز متفاوت و متناسب با مأموریت‌های محوله باشد.

دریادار سیاری افزود: سطح علم و دانش فرماندهان، مدیران و نوع آموزش حاکم بر نیروی دریایی ارتش و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) باید به حدی باشد که در حوزه‌های علمی، سیاسی و بین‌المللی حضوری افتخارآمیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نوع و محل مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش، دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی (ره) با بقیه مراکز آموزشی تفاوتی بسیار مهم دارد و باید بیش‌ازپیش تفکر راهبردی بودن نیروی دریایی در نوع آموزش‌ها هم حاکم شود.

فرمانده نداجا اضافه کرد: از سوی دیگر در کلام رهبر معظم انقلاب به‌دفعات شاهد تأکید معظم له بر علم و ایمان و شجاعت به‌عنوان مؤلفه‌های ضروری هستیم و این مؤلفه‌ها هم باید در آموزش‌ها و جهت‌گیری‌های آموزشی توجه ویژه شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش افزود: امروزه در همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی در کنار بحث آموزشی، برنامه‌های پژوهشی نیز در دستور کار قرارگرفته است و برنامه‌های علمی بدون برنامه پژوهشی دیگر معنی و مفهوم ندارد و امروزه برنامه‌های آموزشی در کنار برنامه‌های پژوهشی اعتبار یک دانشگاه را مشخص می‌کند که این خود نشان از اهمیت برنامه‌های پژوهشی در سالیان اخیر دارد.

وی اظهار داشت: البته باید دقت شود با توجه به حیطه وظایف نداجا نوع پژوهش‌ها در این دانشگاه نیز متفاوت و وابسته به اهداف و مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش است و اگر بخواهیم مبتنی بر تجهیزات گذشته در دریاهای دوردست حضورداشته باشیم به مشکل بدخواهیم خورد، ازاین‌رو ارتقاء سطح علم و دانش در کنار پژوهش‌های راهبردی در سطح نداجا در رسیدن به جایگاه امروزی نیروی دریایی راهبردی نقش بسزای داشته و خواهد داشت.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =