نخست وزیر ترکیه گفت: "خاک ما برای مان کافی است و به سرزمین سوریه کاری نداریم. عملیات سپرفرات ارتش ما در شمال این کشور به منظور تامین امنیت مرزهای جنوبی کشورمان است".

به گزارش خبرآنلاین، بين علي یلدریم، نخست وزیر ترکیه در جمع زنان کارآفرین این کشور روز گذشته گفت : برخی می پرسند عملیات سپر فرات برای چیست؟ اگر اجرا نمی کردیم، آیا هنگام اصابت خمپاره به غازی‌عنتب و کیلیس و جان باختن ده ها نفر در این مناطق، کسی نمی پرسید دولت کجاست و چرا به این وضعیت رسیدگی نمی کند؟ راه رسیدگی به این وضعیت، از بین بردن تهدید پیش از نزدیک شدن آن است.

طی 5 یا 6 سال گذشته خلاء موجود در اداره و اقتدار در عراق و سوریه، زمینه ترویج گروه های تروریستی و اجرای اهداف برخی کشورها با استفاده از حضور این گروه ها در منطقه را فراهم کرد. وقوع حملات تروریستی در این مناطق به ما آسیب می زند.
ما حدود 40 سال است که با مشکل تروریسم مواجه هستیم. بی ثباتی این منطقه باعث احیای این مشکل شد.

اکنون به دلیل اینکه موضع دفاعی خود در مبارزه با تروریسم در داخل کشور را به حمله تبدیل کردیم، گروه تروریستی پ.ک.ک شکست خورد و قدرت خود را به صورت جدی از دست داد. متاسفانه در مرز جنوبی کشورمان گروه های تروریستی داعش و پ.ی.د اقدام به انتقال سلاح های خود به پ.ک.ک کردند.

این گروه نیز از این سلاح ها برای فعالیت های تروریستی در داخل کشور استفاده کرد. به سلاح های بسیار پیشرفته دست یافتند، اما تمام آنها را کشف و ضبط کردیم.

امروز یکی از مهمترین مسائل ترکیه تهدید علیه کشورمان است. این تهدید برادری، وحدت و بقای کشور ما را هدف گرفته است.
ترکیه در حال انجام یک مبارزه بزرگ است. متاسفانه با یک حمله نامتقارن از سوی عوامل خارجی روبرو هستیم.

تمام جهان با بی تفاوتی بزرگی بحران حلب را نظاره نکردند و هیچ کشوری جز ترکیه کاری انجام نداد. وارد آن حلقه آتش شدیم و 45 هزار انسان را از مرگ نجات دادیم.

الان همگی از اروپا تا آمریکا می گویند که ترک ها کار بزرگی کردند. دست از تمجید از ما بردارید و شما هم یک گوشه کار را بگیرید.
شکر خدا ترکیه هیچ کاری خلاف تاریخ و فرهنگ خود انجام نداده است. درحالی که سعی داریم داخل خانه خود و کشورمان را امن سازیم، از سوی دیگر آغوش مان را برای میلیون ها انسان آواره و بی خانمان باز و نان و آب خود را با آنها تقسیم کردیم.

یلدریم: ترکیه به میلیون‌ها انسان آواره پناه داده است
بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه گفت کشور ما نه تنها در مقابل مشکلات خود را حفظ کرده، بلکه میلیون‌ها انسان نیازمند و آواره را نیز پناه داده است.

ترکیه به میلیون‌ها انسان آواره پناه داده است

وی همچنین  در مراسم اعطای جوایز برای 500 صادرکننده برتر ترکیه هم سخنرانی کرد و گفت: " کشورهایی با یک دهم مشکلات ما، تسلیم و زندگی‌شان متوقف می‌شود، اما خدا را شکر، ترکیه با مشکلات و سختی‌ها پخته‌تر شده، کسب تجربه کرده و نه تنها سرپا ایستاده، بلکه میلیون ها انسان نیازمند و آواره را نیز پناه داده است؛ تفاوت ترکیه با دیگران است".

یلدریم گفت: سال 2017 از این نیز بهتر خواهد بود. لازم نیست بدبین باشیم. اینها دردهای زایمان برای آینده روشن ترکیه هستند. سال آینده ترکیه متفاوتی را خواهید دید و در منطقه و جهان به جایگاه شایسته خود خواهیم رسید. خاک ما برای مان کافی است. به سرزمین کسی چشم ندوخته ایم، اما زندگی و تامین امنیتی مال و جان مردم مان نزد ما از هر چیزی ارزشمند‌تر است. ترکیه قادر است این امر را داخل کشور انجام دهد و در خارج از مرزها نیز امور را کنترل کند. ماموریت ما این است.

باید برای اصلاح وجهه ترکیه در خارج تلاش بیشتری کنیم. نباید تنها این انتظار را از ما داشت. اکنون به گفته‌های ما در خارج از کشور کمتر توجه می‌کنند. بنابراین شما (بازرگانان) ترکیه را به مخاطبان خود معرفی کنید.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =