۰ نفر
۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت ابعاد حادثه ترور سفیر روسیه در آنکارا را روشن و عاملان آن را مجازات خواهیم کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به خبرنگاران گفت: به زودی تمام جوانب حادثه ترور آندره کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه روشن خواهد شد و عاملان آن تاوان پس خواهند داد.

قصد داشتند روابط ما با روسیه را تخریب کنند. کارلوف در یک حمله تروریستی و ترور جان باخته است. پیکر او را به بهترین شکل بدرقه و در مسکو به بهترین نحو از آن استقبال کردیم.

همانطور که پوتین می گوید عاملان پشت پرده این قضیه را می شناسیم. رؤسای جمهور ترکیه و روسیه نیز تاکید کردند که این حادثه نخواهد توانست روابط ما را برهم بزند.

نتایج روابط نزدیک ما با روسیه را در تخلیه 45 هزار نفر از حلب علی رغم تمامی سختی‌ها مشاهده کردیم. کار مهمی انجام دادیم. نقاطی هم وجود دارد که در مورد آنها به توافق نرسیدیم.

با آمریکا و همچنین کشورهای دیگر نیز اختلاف نظر داریم. مجبور نیستیم همفکر همه باشیم. می خواهیم همکاری خود با روسیه را درباره تمام سوریه گسترش داده تا آتش‌بس کامل در این کشور از طریق مذاکرات تحولات سیاسی برقرار شود. اختلاف ما در آنجا نیز تاثیرگذار خواهد بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =