شبی با شعر و موسیقی/ شه‌وه‌‌ ده‌نگ در پاوه به روی صحنه می‌رود

رئیس انجمن موسیقی شهرستان پاوه از اجرای برنامه فرهنگی و هنری “شه‌وه‌‌ ده‌نگ” با دکلمه اشعاری منتخب از شاعران کرد در پاوه خبر داد.

پیمان حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین، "شه‌وه‌‌ ده‌نگ" را جدیدترین فعالیت انجمن موسیقی شهرستان معرفی کرد و گفت: روزهای نهم و دهم دیماه این برنامه با دکلمه اشعاری منتخب از میرزا عبدالقادر پاوه ای، میرزا محمود مستوفی و میرزا عبدالله پاوه ای راس ساعت ۲۰:۳۰ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه می رود.

حسن زاده همراهی شعر و موسیقی زنده را یکی از اهداف این برنامه عنوان کرد و افزود: باتوجه به سناریو، زمان بندی و برنامه ریزی های انجام شده سعی داریم دکلمه اشعار را از حالت بداهه و آماتور بصورت حرفه ای به اجرا در آوریم، که «شه‌وه‌‌ ده‌نگ ۱» با دکلماتوری عدنان مرادی و نوازندگی فاضل حاتمی، محمد رشیدی نیا، اشکان نظری و آرمان خالدی نیا شب زیبایی را برای همشهریان رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه معرفی با شاعران کورد در نزد جامعه ی ادب و فرهنگ الزامی است، اظهار کرد: شه وه ده نگ به صورت فصلی و سه ماه یکبار با نوازندگی و دکلماتوری هنرمندان مختلفی اجرا می شود که در هر برنامه منتخبی از اشعار دو یا سه شاعر کرد بر روی سن می رود.

رئیس انجمن موسیقی شهرستان در خاتمه افزود: با هماهنگی های انجام شده در برنامه های بعدی از صدای اساتیدی چون: آرام مستوفی، هومر ولدبیگی، حکمت محمدی و جوانان آینده داری چون طارق خالدی نیا، خانم ها سروه سهرابی، بفراو رضایی و گونا راهپیما نیز استفاده خواهیم نمود.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =