ایرنا نوشت: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان ۲۴۷ واحد تولیدی را احیا کرده است، گفت: امسال سهم این استان از طرح ملی رونق واحدهای تولیدی ۴۲۴ واحد با اختصاص پنج هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

جعفرصادق اسکندری با اشاره به اینکه تاکنون ۵۸ درصد اهداف این طرح ملی در آذربایجان غربی محقق شده است، افزود: با راه اندازی این واحدهای تولیدی در مجموع اشتغال ۶ هزار و ۸۶۴ نفر شامل یک هزار و ۳۶۴ شغل جدید و صیانت از اشتغال پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این استان محقق شده است.

وی ادامه داد: امسال ۳۰ جلسه کارگروه رفع موانع تولید با حضور استاندار آذربایجان غربی و بیش از ۷۰ جلسه کارشناسی در سطح این استان با حضور تولیدکنندگان تشکیل شده است که یکی از عوامل مهم رونق واحدهای تولیدی در استان به شمار می رود.

وی با اشاره به همراهی ادارات کل تامین اجتماعی و امور مالیاتی استان برای حل مشکلات بیمه ای و مالیاتی واحدهای تولیدی استان در سال جاری گفت: این ادارات به ترتیب ۳۳۵ فقره و ۸۶ فقره مشکل بنگاه های صنعتی استان را مرتفع کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی نظارت بر روند اجرای درست طرح رونق واحدهای تولیدی را از جمله بخش های مهم این طرح عنوان کرد و افزود: روند فعال سازی ۱۰۰ واحد تولیدی و طرح صنعتی در قالب طرح نظارتی مورد بررسی قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی نیز ضمن گله مندی از بانک های این استان طی روزهای اخیر گفته بود که تاکنون در این استان بیش از چهار هزار میلیارد ریال منابع بانکی در راستای کمک به واحدهای تولیدی مشکل دار شامل اعطای وام جدید در قالب مصوبه های کارگروه رفع موانع تولید، استمهال وام های پیشین و اعطای تسهیلات به صورت متمرکز از سوی بانک ها جذب شده است.

قربانعلی سعادت، با اشاره به اینکه بخش عمده این منابع مربوط به استمهال وام های پیشین توسط بانک هاست، تاکید کرده است که بانک ها باید در جهت اعطای وام های جدید در قالب مصوبه های کارگروه رفع موانع تولید حرکت کنند تا زمینه رونق روزافزون بخش صنعت و کشاورزی استان فراهم شود.

این در حالی است که پیش از فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حدود هزار واحد تولیدی در آذربایجان غربی به دلیل نوسان نرخ ارز و تورم در دولت گذشته زمین گیر شده است.

تلاش دولتمردان تدبیر و امید برای رفع مشکلات بخش تولید و احیا آنها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی آثار ارزشمندی در پی داشته است اما مشارکت همگانی و تداوم این تلاش ها در سال های آتی می تواند اقتصاد درون گرا و برون زای مورد انتظار رهبری را در این استان مرزی به بار نشاند.

۴۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =