برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند که «تنها راه‌حل ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت اقتصاد و فعال شدن واحدهای صنعتی و خدماتی و... است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارش‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون اقتصاد ایران با یک میلیون متقاضی در بازار کار روبه‌رو است که عموما متولدان دهه 60 هستند و هم‌اکنون در سن 35 سالگی قرار دارند.

از نگاه مسعود نیلی، مشاور ارشد اقتصادی رییس‌جمهور، بخشی از این جمعیت که شانس اشتغال نداشته‌اند، اشکال را در اقتصاد کشور می‌دانند که از سال‌های گذشته برای امروز برنامه‌ریزی آماری و پیش‌بینی کار نکرده است. (ایــنــجـــــــا)

در این شرایط، در حال حاضر این سوال مطرح است که برای یک میلیون 35 ساله بیکار چه باید کرد؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص با شرکت در یک نظرسنجی، دیدگاه‌های جالبی داشتند.

«معين» یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشته است: «اول اين‌كه اختلاس‌ها رو بايد حذف كنند. دوم اين‌كه سيستم رباخواري بانكي بايد حذف شود. سوم اين‌كه شرايط كار آفريني براي اونايي كه قصد سرمايه‌گذاري دارند، بهتر بشه. الان هر كي ميخواد يه توليدي راه بیاندازه، انقدر موانع و ماليات سر راهش ميذارن كه ترجيح ميده پولش رو ببره بذاره بانك ربا خواري بكنه تا اشتغالزايي. چهارم اين‌كه فرهنگ سازي بشه تا مردم دنبال كار پشت ميزي راحت با درآمد زياد نباشند.»

«حمید» در پاسخ به این اظهارنظر، متذکر شده است: «فرمایش شما درست، ولی 8 سال درس نخوندیم که فوق‌لیسانس بگیریم تا نظافتچی و نگهبان بشیم.»

«احسان» پاسخ داده است: «آقا حمید مشکل همین‌جاست که فکر می‌کنید چون درس خوندید، حتما باید برید رییس بشید.»

«حمید» در جواب تصریح کرده است: «احسان جان، اشکال از دید مردم به این‌گونه شغل‌هاست. متاسفانه در فرهنگ ما این‌گونه شغل‌ها سطح پایینی دارند. در ضمن من نگفتم رییس بشم، گفتم در حرفه‌ای که درس خوندم و زحمت کشیدم و تخصص دارم، بتونم کار کنم. در نهایت هم بگم خداروشکر بیکار نیستم.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، پاسخ داده است: «تنها راه‌حل، بهبود اوضاع اقتصادی و فعال شدن تولیدکنندگان، کارخانه‌ها، واحدهای صنعتی و خدماتی و... است که به‌دنبال خود اشتغالزایی به همراه خواهد داشت. و اما برای اینکار، فقط و فقط بایستی با تمامی کشورهای دنیا روابط سالم، شفاف و دوجانبه برقرار کنیم. نه اینکه با همه سر جنگ داشته باشیم.

«شوخ» هم نوشته شده است: «من 35 ساله و بیکارم. تنها راه‌حل، ایجاد اقتصاد آزاد و رابطه با جهان برای ایجاد تحرک اقتصادی و صنعتی است. با این دیواری که بین خود و جهان کشیده‌ایم، اوضاع همین است.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «تا وقتی اقتصاد مجبور به پرداخت هزینه برای سیاست باشد، چیزی درست نخواهد شد. زمانی که ما حاضر شویم مثل بقیه کشورهای پیشرفته از سیاست برای اقتصاد هزینه کنیم، آن‌موقع مشکل بیکاری هم حل‌می‌شود.»

«رضا» هم عنوان کرده است: «تو 13سالگی همه کتاب و دفتر مدرسه‌ام رو پرت کردم پشت‌بوم خونه‌مون و رفتم دنبال کار. الان 29 سالمه، هم خونه دارم، هم ماشین خوب با سرمایه عالی. مدرکم سیکله، ولی همه بهم میگن مهندس؟»

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «هیچ چیزی مفت به‌دست نمیاد. من 40 میلیون دادم با فوق‌دیپلم استخدام رسمی شدم، ولی دوستام با فوق‌لیسانس هنوز دنبال کار می‌گردن. تو این مملکت پول و پارتی حرف اول رو می‌زنه، مدرک و اینا الکیه و در واقع برای سنگ قلاب کردنه.»

«بی‌نام» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرده است: «باید هزینه تمام شده رو کم کرد.»

یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «اشتغال اگر بخواد راه بیفته، باید مزیت صادراتی تولیدمون رو در نظر بگیریم.»

«بی‌نام» تصریح کرده است: «شاید خیلی ها علیه این نظر من موضع بگیرند، چون ظاهرا به نفع اون‌ها نیست، اما این یه حقیقت است که بیکاری از جایی شروع شد که جوانان خواستند مثل والدین خود کار و زندگی نکنند و خودشان را به جایگاه خانواده‌های تحصیلکرده و به اصطلاح مدرن برسانند، بنابراین همچون حکایت کبک و کلاغ و تقلید راه رفتن، آنها نه در ساحت علم به جایگاه رفیعی رسیدند و نه در حرفه خانوادگی خود حرفی برای گفتن دارند و عملا از اینجا رانده و از آنجا مانده‌اند.»

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    21 2
    ما چنین راه حلی ندادیم. گفتیم از زندگی خلاصشون کنید
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    7 9
    متاسفانه دوستان راهکارهای مناسبی ارائه ننمودند بهترین راهکار صدور و فروش کارت بسیار هوشمند بیکاری بمبلغ 42500 توامن است بیکاران گرامی توجه مبذول بدارند که به ازای هر روز دیرکرد میبایست مبلغ 1250 تومان جریمه بدهند بدینوسیله ساماندهی و برنامه ریزیهای مربوطه انجام پذیرفته و ظرف چندین سال نتایج گهربارش مشاهده خواهد گردید.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    29 1
    ما که به مردن هم راضی شدیم. شما بفرمایید از مرگ پایین تر چیه تا ما همون توقع داشته باشیم