از ناامنی زیرگذر منتهی به استادیوم آزادی تا تاریک ماندن خیابان‌ها/ مشکلات شهرک فرهنگیان بررسی شد

شهرک فرهنگیان واقع در غرب تهران، مشکلات زیادی دارد که بخشی از آن به نوساز بودن محله و بخشی دیگر هم به حضور ورزش‌دوستان در روزهای مسابقات به استادیوم آزادی مربوط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین جلسات کمیته نظارت شورای شهر تهران برای بررسی مشکلات محلات این هفته به محله فرهنگیان-آزادی واقع در منطقه 21 رسید. در نشست بررسی مشکلات این محله که با حضور شورایاران، تنی چند از اهالی، مدیران محلی و اعضای کمیته نظارت شورای شهر تهران همراه بود، در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، شهروندان محله مشکل اساسی را در بخش جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و پسماند خشک و تر توسط سازمان مربوطه اعلام کردند و مقرر شد در این زمینه پیگیری هایی با سازمان پسماند تهران صورت گیرد.
همچنین مقرر شد تجهیز مبلمان شهری در سطح معابر محله، نورپردازی مسجد امیرالمؤمنین (ع) و مسجد شهرک نصر و سنگفرش کردن پیاده روها در دست بررسی قرار گیرد.
اهالی در این نشست به مشکلات محله خود در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک اشاره کردند. راه اندازی خط تاکسی به منظور دسترسی به ایستگاه مترو و ورزشگاه آزادی، اصلاح مسیر برگشت خط اتوبوس میدان آزادی به مترو صادقیه، اصلاح هندسی میدان انتهای غربی بلوار امام خمینی(ره) و همچنین ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت معابر سطح محله از مشکلاتی است که شهروندان درخواست داشتند که بررسی و پیگیری شود.
طبق مصوبات این نشست، امکان تعویض جداول خیابان های اصلی و فرعی و پیاده روها و پیش بینی و تخصیص خطوط اتوبوسرانی از تهرانسر به ورودی بلوار مصطفی خمینی بررسی شد.
در ادامه این جلسه، سرفصل های مشکلات شهروندان محله فرهنگیان در حوزه اجتماعی بررسی شد. درخواست امکان تجهیز مجموعه ورزشی سرپوشیده معلم و احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در محله فرهنگیان از سوی شهروندان مطرح شد که مقرر شد موارد مطرح شده اجرا شود.
اهالی اعلام کردند نماهای ساختمانی در شهرک نصر، شهید بهشتی و فرهنگیان مشکلاتی را در سطح محله به وجود آورده است که این موارد در کمیسیون نما و منظر شهری منطقه 21 در حال بررسی است.
همچنین اهالی گفتند برخی از واحدهای تجاری بدون مجوز رسمی در محله مشغول فعالیت هستند. مقرر شد در این زمینه نامه نگاری هایی با سازمان مربوطه انجام گیرد و از آنها خواسته شود به این موضوع ورود جدی داشته باشند.
در این نشست، پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: تلاش می شود تا در اعتبارات سال آینده شهرداری منطقه 21 بودجه لازم برای پروژه های مد نظر دیده شود که از آن جمله می توان به تخصیص اعتبارات برای اتمام ساختمان سرای محله، ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت معابر سطح محله و همچنین تخصیص اعتبار جهت راه اندازی خطوط اتوبوسرانی از تهرانسر به ورودی بلوار مصطفی خمینی اشاره کرد.
او در ادامه به بحث روشنایی شهرک فرهنگیان اشاره کرد و گفت: متاسفانه عدم روشنایی مناسب در این شهرک مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است که این موضوع به اطلاع سازمان مربوطه رسیده است.
یکی از مواردی که شهروندان محله در این نشست اشاره کردند مشکلات امنیتی زیر گذر محله جهت ورود به ایستگاه مترو استادیوم آزادی است که مقرر شد این موضوع نیز بررسی شود.همچنین اهالی گفتند نگهداری و آبیاری فضای سبز محله نیز با مشکلاتی روبرو است که در این زمینه نیز رایزنی با سازمان پارک ها خواهد شد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =