آل‌اسحاق: ادغام وزارتخانه‌ها، تجارت را به حاشیه برد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: «ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به‌گونه‌ای باشد که حوزه بازرگانی را از حاشیه به متن بیاورد.»

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با انتقاد از ادغام وزارت بازرگانی با وزارت صنعت در دولت قبل، اظهار داشت: «ما قبلا وزارت بازرگانی مستقلی داشتیم که در رابطه واردات، صادرات، توزیع و قیمت‌گذاری‌ها، تصمیم می‌گرفت.»

وی افزود: «این وزارتخانه به هر دلیلی در دولت قبل ادغام شد و یک‌چهارم از فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت شد؛ آن هم با یک روحیه غیرحمایتی از تجارت.»

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: «کسانی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار هستند، نگاه و چهره‌شان صنعتی است و تجارت را عنوان ثانویه می‌دانند، اصل نمی‌دانند. در صورتی که بازرگانی یک پایه است.»

آل‌اسحاق متذکر شد: «علل و عوامل موفقیت تولید، در بخش بازرگانی است. همان‌طور که امروز می‌بینیم یکی از مشکلات واحدهای تولیدی این است که محصول خود را نمی‌توانند بفروشند و بازار ندارند.»

وی با بیان این‌که در حال حاضر تولید صورت می‌گیرد، اما کالاها در انبارها می‌ماند، عنوان کرد: «مشکل این است که امروز بازرگانی به حاشیه رفته و در متن قرار ندارد. تا زمانی که بازرگانی در حاشیه باشد، مشکلات حل نمی‌شود.»

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان کرد: «ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به‌گونه‌ای باشد که حوزه بازرگانی را از حاشیه به متن بیاورد. تا زمانی که بازرگانی جایگاه خود را پیدا نکند، همین آش و همین کاسه است.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =