رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور معرفی شد

با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، ائمه جمعه شهرستان نور، مسؤولان ادارات و نهادها، مسؤولان و اعضای هیأت امنای مذهبی و مساجد شهرستان نور، رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مازندران از نور، در آئینی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، معاون مدیرکل، ائمه جمعه نور و ایزدشهر، رؤسای ادارات و نهادها، اعضا و مسؤولان هیأت امنای مساجد و تکایا و ...، حجت‌الاسلام عیسی توپاابراهیمی به‌عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور معارفه و با تکریم و تودیع از خدمات 16 ماهه حجت‌الاسلام ابوالحسن چالویی رئیس قبلی این اداره قدردانی شد. 

رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در آئین تودیع خود با قدردانی از همراهی و تعامل مسؤولان، هیأت امنا و ...، اظهار کرد: بخش اعظم موقوفات شهرستان در بخش چمستان قرار دارد که از جمله آن زمین شهرک صنعتی است که در این مدت با جلسات و پیگیری‌ها و طرح عوض و معوض اقداماتی صورت گرفت که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.
ابوالحسن چالویی افزود: در مدت خدمت 16 ماهه در اداره اوقاف شهرستان نور 443 سند اجاره جدید و 324 سند اجاره تمدید ثبت شد.
وی بیان کرد: در این مدت 13 رقبه تبدیل به احسن شد و در 3 هزار متر مربع فعالیت‌های عمرانی انجام شد همچنین در بیش از یک‌هزار و 553 رقبه با بیش از 7 میلیون متر مربع 91 سند موقوفات اخذ شد.
رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور، برگزاری طرح آرامش بهاری در 14 بقای متبرکه، همایش یاس نبوی در 13 بقعه، طرح نشاط معنوی در 9 بقعه، طرح بصیرت عاشورایی و ... را از اقدامات دوران خدمت خود عنوان کرد.
چالویی خاطرنشان کرد: اجرای 35 برنامه مناسبتی در اعیاد و شهادت‌ها، ثبت نام 600 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن، برگزاری مسابقات قرآن کریم در 6 رشته، هزینه 227 میلیون 650 هزار تومان اجرای نیات واقفان، بیش از 5 میلیون تومان کمک به طلاب حوزه، تجهیز کتابخانه بقا متبرکه و اعزام 9 مبلغ به بقای متبرکه نیز از دیگر اقدامات اداره اوقاف نور است.
رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور نیز در آئین معارفه خود اظهار کرد: آنچه که به‌عنوان نیروی محرکه بنده در حوزه اوقاف شد، آشنایی با این حوزه و خدمت و خادمی اهل بیت (ع) بوده است.
حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری، تعامل با ائمه جمعه، مسؤولان، هیأت امنا مساجد، نماینده و تلاش برای احیای وقف و موقوفات را از اهداف و الویت‌های کاری خود اعلام کرد.
وی گفت: تبدیل بقا متبرکه به قطب فرهنگی دغدغه اصلی من و همکارانم است که امیدوارم با تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها به این نیت و هدف برسیم.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =