۰ نفر
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

جنب و جوش مجازی این روزهای هندبال، بیشتر از تکاپوی این رشته در واقعیت است.

احسان خزاعی: لیگ برتر آقایان بدون سرو صدا و حتی بدون پخش زنده تلویزیونی به هفته آخر نیم فصل رسیده است. تیم ملی بزرگسالان نه مسابقه‌ای در پیش دارد، نه اردویی و نه حتی سرمربی که برای آن برنامه ریزی کند. تیم ملی جوانان به حال خود رها شده و تیم ملی نوجوانان جسته و گریخته، اردوهایی برگزار کرده است. 16 نفر برای شرکت در انتخابات فدراسیون ثبت نام کرده‌اند و ابوالحسن مهدوی، رئیس مستعفی فدراسیون نیز علاوه بر این نفرات در آخرین ساعات مانده به پایان مهلت قانونی ثبت نام به فدراسیون مراجعه کرد که گفتند مدارکش به دلیل نبود مجوز کتبی وزارت ورزش ناقص است. هر چند کمی بعد در نامه‌ای سرگشاده از کاندیداتوری اعلام انصراف کرد.
این تمام تکاپوی رشته‌ای ورزشی در عالم واقعی است که بیشترین لژیونر را در اروپا دارد و از قضا کمترین توجه را نسبت به آن‌ها روا می دارد. دنیای مجازی هندبال اما حکایتی دیگر دارد. گروه‌ها و کانال‌های مختلف هندبالی این روزها و شب‌ها پرجنب و جوش هستند و بحث و گفتگو. از برخوردها و تسویه حساب‌های شخصی گرفته تا کنایه به یکدیگر و زیر سوال بردن عملکرد دیگران. بدتر از همه اما سیل نابودگری از تهمت و افتراهای بی سند و مدرک است که هر از گاهی نثار یکی می‌شود. روزی فلان مسئول از آن بهره‌مند می‌شود و دیگر روز فلان داور و مربی هدف این حملات قرار می‌گیرد.
جالب اینجاست که در یکی دو روز اخیر این فعالان کم نام و نشان و گاه بی نام و نشان فضای مجازی، گویی که از درگیری با یکدیگر خسته شده باشند، رو به سوی رسانه‌ها کرده و آن‌ها را نیز بی نصیب از این تهمت‌ها نگذاشته‌اند. هندبال ایران که روزگاری شهره بود به بی حاشیه بودن این روزها در فضای مجازی، با تمام سرعت و به زشت ترین شکل ممکن به سوی حاشیه‌های بی پایه و ارزش میتازد. و اسفبار تر آن‌که کسانی در این فضا جولان می‌دهند که نام و نشانی ندارند.
سکوت بزرگان و ریش سفیدان هندبال در این برهه حساس، اگرچه نشان از خلق جوانمردی و میل به پرهیز آن‌ها از ورود به چنین مباحث کم مایه‌ای دارد، اما می‌تواند هندبال را به ورطه نابودی در اندازد. امروز معضلات هندبال ایران نه با انتخاب رئیس فدراسیون، که با زدودن فضای هندبال از این هجمه زشت دورغ و افترا مرتفع خواهد شد و این مهم میسر نیست مگر با حضور بزرگان و سرشناسان هندبال و اعلام نظری صریح چرا که حضور پررنگ آن‌ها بی‌تردید، عرصه را برای جولان دادن کم نام و نشان‌ها تنگ‌تر خواهد کرد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =