در خبرها آمده بود که مردم مهرورز ‏روانسر، از توابع استان کرمانشاه، در اقدامی بینظیر و انسان دوستانه، زمانی که قرار بود فردی را به جرم قتل نفس در ملاء عام اعدام کنند، به جای هیجان خواهی و گرد آمدن اطراف حلقه دار و تماشای صحنه اعدام، در نمایشی باشکوه و به عظمت انسانیت، جلوی منزل مقتول گرد هم آمدند و از پدر و مادرش رضایت گرفتند.

نکته ١
مردم روانسر تافته جدابافته از ملت ایران نیستند بلکه از افتخارات جمعیت یکپارچه مسلمان و مهرورز ایران عزیز هستند، بنابراین این حرکت ارزشمند می تواند الگوی عملی بسیار موثری در ترمیم آسیبهای اخلاقی جامعه ایران بشمار آید.

نکته ٢
این حرکت بزرگ از مردم بزرگ منش روانسر نشان داد که می شود هیجانات افراطی را در متن جامعه کنترل کرد و اخلاق حسنه، گذشت و صلح و آرامش را جایگزین تنفر و #انتقام و نا امنی کرد!

نکته ٣
درس بزرگ مردم روانسر یک پیام بزرگتر برای مردم ایران بدنبال داشت! این پیام حاکی از عزم جدی و اراده کافی ملت برای همگرایی و همبستگی اجتماعی میان مردم ایران بود. در واقع این حرکت ارزشمند نشان داد مردم توانایی کنترل آسیبهای اجتماعی جامعه خود را دارند اگر به آنها اعتماد شود.

نکته ۴
تا جایی که شواهد و اخبار منتشره در فضاهای مجازی نشان می دهد بدون تردید همه کسانیکه این خبر را شنیدند با احساس غروری ملی و انسانی از صمیم قلبشان مردم بزرگ و شریف روانسر را تحسین کردند، این استقبال مردم ایران از این حرکت ارزنده نشان از حلقه مفقوده ای بنام گذشت و همدلی دارد که این روزها همگان در پی آنند و متاسفانه بسیار دور از دسترس است.

نکته آخر
از این حرکت درس بگیریم!!

نکته یکی به آخر مانده که همیشه فراموشش می‌کنیم؛ برای یکبار هم که شده از مردم شریف روانسر بخاطر این حرکت ارزنده و فوق انسانی تشکر کنیم! هم ما و هم رسانه های ما و هم ....

و پیام اخلاقی شیخ ما؛
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

با احترام و ارادت به هموطنان افتخار آفرینمان در روانسر

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =