نشست صمیمانه امام جمعه و فرماندار با رییس ستاد اقامه نماز استان البرز و همراهان وی در دفتر سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس، در این دیدار جان محمد خوب پور ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی در باب مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان فردیس مواردی را بیان کرد.
خوب پور افزود: این شهرستان دارای ظرفیتهای بسیار خوب فرهنگی و هنری در همه رشته ها است که زیر ساخت های موجود در شهرستان جوابگوی فعالیتهای آنان نمی باشد لذا با عنایت به اهمیت فرهنگ و هنر و به خصوص نقش بی بدیل در بیان مفاهیم ناب دینی و ارزشی ضروری است که گام جدی و موثری در احیاء زیر ساخت ها برداشته شود.
وی گفت :از موارد بسیار ضروری در این شهرستان آماده سازی پلاتو و گالری است که موارد مطالبه جدی هنرمندان می باشد که البته در سالهای گذشته در این خصوص اقدامات خوبی انجام گرفته وبه دلیل کمبود اعتبار تکمیل نشده است امیدواریم با حضور شما وعده ای که فرماندار سابق به هنرمندان داده بودند تا پایان سال عملیاتی شود.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ایمانی ، امام جمعه فردیس، اظهار داشت: ترویج نماز یکی از ابزارهای موثر در کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه نگاه قرآن نگاه نظام سازی و حکومتی می باشد افزود : اقامه راستین نماز آثار فراوانی مانند ایجاد نظم ، اخلاص ، شکرگزاری ، وقت شناسی ، دوری از گناه و جرم و فحشا و اتحاد و همبستگی درنمازگزار دارد و همچنین برفرزندان ما نیز تاثیر گذاراست .
حجت الاسلام و المسلمین سید اکبر موسوی،رییس ستاد اقامه نماز استان البرز در این نشست گفت: وجود برخی مشکلات و کمبودها نباید باعث جلوگیری از برپایی مستمر نماز جماعت در واحد های آموزشی شود.
وی به کمبود منابع مالی در ستاد اقامه نماز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ستاد اقامه نماز هر استان دارای ردیف بودجه ایی از بوجه دولت نمی باشد لذا مشارکت شهروندان و خیرین و حمایت مسئولین در راستای تامین منابع مالی ستاد اقامه نماز استان و شهرستانها ضروری می باشد و ستاد اقامه نماز فردیس نیز نیاز به مکان دارد .وی از رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی که مکانی را در اختیار گذاشته تشکر نمود .
مهندس احدی فرماندار شهرستان فردیس نیز در این دیدار ضمن تشکر گفت:همه دغدغه های شما دغدغه های های ما هم هست.
وی افزود: اهمیت برپایی نماز اول وقت و با جماعت و اثرات سازنده آن برای مؤمنین تشریح کرد؛ توجه به امر نماز و عبادت خداوند و همچنین ترویج فرهنگ نمازخوانی و برپا داشتن نماز در محل کار و کسب ازتاکیدات خداوند متعال و همچنین ائمه ی اطهار می باشد. تقدم مسائل فرهنگی مسائلی زیر بنایی هستند و باید بصورت کاربردی در این حوزه با هماهنگی وهمدلی مسئولین تلاش کنیم.
در ادامه حجت الاسلام قربانی،رییس ستاد اقامه نماز شهرستان فردیس با اشاره به مدارس ابتدایی و دوره متوسطه در شهرستان فردیس اظهار داشت؛ درحال حاضر ١٥٠ مدرسه در دوره ابتدایی و ٩٥ مدرسه در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی وجود دارد که در اکثر آنها امکانات نمازخانه مهیا بوده و نماز اول وقت بصورت مرتب برپا می شود.
وی در ادامه افزود؛ از تعداد اداراتی که در شهرستان فردیس مستقر هستند ٢٠ اداره دارای نمازخانه می باشند که در آنها نیز برپایی نماز بصورت اول وقت انجام می شود.
حجت الاسلام قربانی از جمله مشکلات ستاد اقامه نماز شهرستان فردیس را عدم داشتن مکان مناسب برای استقرار ستاد و همچنین کمبود منابع مالی دانست و همکاری و مشارکت مسئولین شهرستان و ستاد اقامه نماز استان را در راستای تامین مکان مناسب و در شان ستاد اقامه نماز خواستار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =