ساماندهی مشاغل مزاحم در محله سمساری‌ها/ مشکلات نعمت‌آباد تهران بررسی شد

در جلسه بررسی مشکلات مردم ساکن در محله نعمت‌آباد واقع در جنوب غربی تهران، احداث میدان میوه و تره‌بار و ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بازدید رئیس و اعضای کمیته نظارت شورای شهر از محله نعمت آباد (منطقه 19 واقع در جنوب غرب تهران) مشکلات شهروندان این محله بررسی شد. نعمت آباد محله ای است که به بازارچه ای پررونق و سمساری های فراوانی دارد.
در جلسه بررسی مشکلات محله نعمت آباد، امکان مقابله با سد معبر در سطح معابر اصلی محله، امکان احداث بوستان و فضای سبز در زمین بایر موجود در خیابان حبیب الله میرزایی شمالی، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم اعم از میوه فروشان چرخی خیابان آیت الله سعیدی مورد بررسی قرار گرفت.
احداث میدان میوه و تره بار در سطح محله از جمله موضوعات مهم مطرح شده توسط شورایان محله نعمت آباد بود. مقرر شد این موضوع در دست بررسی قرار گیرد و به زودی به مرحله اجرا در آید.
در نشست بررسی مشکلات این محله، در حوزه حمل و نقل هم بررسی هایی صورت گرفت. مقرر شد اقداماتی برای تسهیل در تردد عمومی صورت گیرد. از جمله این اقدامات امکان احداث رمپ و لوپ شمال شرقی و غربی پل شکوفه واقع در بزرگراه شهید کاظمی منتهی به نعمت آباد جهت ایجاد دسترسی محلی از بزرگراه شهید کاظمی بود که در حال بررسی است.

طرح احداث پارکینگ طبقاتی در محله نعمت آباد روی میز شهرداری
احداث پارکینگ طبقاتی جهت تردد به بازار مبل از مواردی است که در این نشست بررسی شد و مقرر شد و در صورت فراهم شدن شرایط، این طرح عملیاتی شود.
خواسته های دیگر اهالی از جمله بهسازی نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی و ایجاد خط کشی در سطح معابر اصلی محله، بهسازی معابر پیاده و اصلاح آب روهای خیابان طالقانی و نور، سنگ فرش کردن خیابان پوریای ولی با توجه به بازارهای مبل ایجاد شده و همچنین احداث پل عابر پیاده مکانیزه در محل شمال خیابان نور روی بزرگراه سعیدی نیز در دست بررسی قرار گرفت.
همچنین پیشنهاد احداث میدان در تقاطع خیابان های نور و کوه بریان ارائه شد که این موضوع نیز در دست بررسی قرار گرفت. تعریض خیابان طالقانی با پیشنهاد تملک یا اجرای طرح تشویق جهت املاک واقع در خیابان اشاره شده از سوی شهروندان این محله در جلسه بررسی مشکلات مطرح شد.
در این نشست عنوان شد در بخش فرهنگی نیز در محله نعمت آباد طرح هایی در حال بررسی هستند که از آن جمله می توان به امکان تجهیز و تکمیل ملزومات ورزشی و وسایل بازی در سطح بوستان های محله، امکان احداث فرهنگسرا به همراه مجموعه کامل ورزشی، استقرار کانکس نیروی انتظامی در نقاط مختلف محله، تهیه تلویزیون شهری در بوستان های محله، امکان تعویض چمن مصنوعی در زمینهای واقع در شهرک بخارایی، داخل بوستان نسترن و زمین چمن جنب میدان ثارالله اشاره کرد.
از دیگر مشکلات حوزه فرهنگی محله که توسط اهالی به آنها اشاره شد می توان بهسازی و زیبا سازی مراکز عمومی از جمله کتابخانه و زیباسازی و بهسازی اتاق های کتابخانه ابن سینا را نام برد.
امکان بازنگری در طرح تفصیلی در خصوص پیشنهاد پیاده راه شدن خیابان پوریای ولی با توجه به عدم اجرای عقب نشینی در راستای تعریض محور خیابان، توسط واحدهای تجاری فروش مبل، موضوع دیگری است که در این نشست عنوان شد و امکان سنجی اجرای آن در حال بررسی است.
در حوزه نظارتی و حقوقی هم در این نشست چند مورد از خواسته هالی اهالی عنوان شد. از آن جمله می توان به پیگیری تخریب بوستان پوریای ولی و تبدیل آن به مراکز تجاری، بررسی امکان تجهیز سالن کنفرانس محله و بهسازی امکانات صوتی و تصویری و همچنین بررسی امکان احداث دفتر شورایاری در قسمت شمالی حیاط ساختمان سرای محله و نیز تجهیز قسمت آموزشی آن اشاره کرد.
پیش بینی و تخصیص بودجه به منظور تأمین بودجه جهت احداث فرهنگسرا به آدرس بلوار شکوفه، بررسی امکان تخصیص بودجه جهت تملک واحدهای واقع در محدوده های طرح تعریض در خیابان های طالقانی و کوه بریان، پیش بینی بودجه جهت احداث بوستان در سطح محله و همچنین پیش بینی بودجه جهت احداث سالن ورزشی چند منظوره از دیگر مواردی است که توسط کمیته نظارت شورای شهر در دست بررسی قرار دارند و تلاش خواهد شد در بودجه سال آینده شهرداری منطقه اعتباراتی برای آنها دیده شود.
درخواست های دیگر شهروندان محله نعمت آباد هم مورد بررسی قرار گرفت. از آن جماله بررسی امکان استقرار کانکس نیروی انتظامی در سطح محله، بررسی امکان لوله گذاری شبکه اصلی فاضلاب در سایر قسمت های محله، بررسی امکان لوله گذاری شبکه گاز به نشانی خیابان حبیب الله میرزایی شمالی، قطعات جدید الاحداث و همچنین بررسی امکان زیباسازی مدارس محله توسط اهالی، مطرح شد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =