برگزاری نخستین همایش ملی نیما با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نخستین همایش ملی«نیما، زبان و شعر تبری» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران ارشد استانی، مسئولین شهرستان نور و پژوهشگران شعر و ادبیات کشور در شهرستان نور آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این همایش ملی که از ساعت ۹:۳۰ پنجشنبه ۱۶ دی در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور آغاز شده است، اندیشمندان و پژوهشگران برجسته‌ شعر و ادبیات از سراسر ایران و استان مازندران حضور یافته‌اند.

از میان ۲۲ مقاله رسیده به دبیرخانه نخستین همایش ملی «نیما، زبان و شعر تبری»، پس از بررسی توسط هیئت علمی همایش متشکل از استادان دانشگاه و پژوهشگران مطرح ادبیات تبری، ۸ مقاله برای ارائه و خوانش و ۴ مقاله نیز برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات برگزیده شدند.

شایان ذکر است این همایش برای نخستین بار در کشور، به دفتر «روجا» که مجموعه اشعار تبری نیمایوشیج می‌باشد، پرداخته و به‌واسطه‌ این ویژگی، انگیزه‌ای قوی در نیماشناسان و پژوهشگران زبان و ادبیات تبری ایجاد کرده است که به این بخش از اندیشه‌های شاعر بلند آوازه‌ شعر نوی ایران بپردازند.

همایش ملی «نیما، زبان و شعر تبری» از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به منظور بازشناسی ابعاد فکری و هنری بنیان گذار شعر نو ایران، نیما یوشیج و حفظ و احیای زبان کهن تبری، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۷:۰۰ پنج‌شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۵ به میزبانی شهرستان نور، برای نخستین بار در کشور در حال برگزاری است.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =