واحدمرکزی خبر نوشت: جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: همچنین از نظر ما، تهدیدات سایبری چالشی برای اعتماد عمومی به دستگاه های اطلاعاتی و نهادهای خدماتی است.

کلاپر گفت:  روسیه جاسوسی های سایبری و عملیات های خود را با انتشار اطلاعات و حمله به زیرساخت ها و سامانه های حساس تشدید کرده است. چین همچنان به جاسوسی سایبری علیه دولت آمریکا، متحدان و شرکت های آمریکایی ادامه می دهد. دستگاه های اطلاعاتی و کارشناسان امنیتی شاهد کاهش جاسوسی های سایبری چین علیه شرکت های آمریکایی از زمان توافق سپتامبر دو هزار و پانزده برای پرهیز از جاسوسی برای اهداف تجاری هستند.
وی مدعی شد: ایران و کره شمالی همچنان به تقویت توانمندی های خود برای حملات اخلال‌گرانه یا تخریب گرانه سایبری برای رسیدن به اهداف سیاسی خود هستند.
مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: گروه های غیردولتی از جمله گروه های تروریستی و مهم تر از همه داعش همچنان از اینترنت برای جذب نیرو، انتشار تبلیغات خود، جمع آوری پول، جمع آوری اطلاعات و هماهنگی عملیات استفاده می کنند. از این رو به مسائلی که پیشتر مطرح کرده ام، اشاره می کنم.
کلاپر افزود: افزایش فزاینده توانمندی برنامه نویسی تجاری تاثیر عمده بر توان ما برای شناسایی تروریست ها و فعالیت های آنان گذاشته است. ما نیازمند به تقویت شراکت بین دولت و صنایع برای یافتن راهی مناسب برای تقویت دستگاه های اطلاعاتی و ضابطین قانون و در عین حال حفظ احترام به حریم خصوصی هستیم. فضای سایبری می تواند اتاق اکو(انعکاس صدا) باشد که در آن اطلاعات اعم از صحیح یا غلط، می تواند با تکرار های زیاد تقویت شوند. همه این نوع از فعالیت های سایبری می توانند باعث زدوده شدن اعتماد عمومی و اطمینان به اطلاعات، خدمات و نهادهای ما شوند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    2 0
    ببين ما رو همرديف كدوم كشور مي ذارن،