در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پیامی این ضایعه اسفناک را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ متن پیام دکتر فرهادی به این شرح است:

بسمه تعالی

درگذشت مجاهد خستگی ناپذیر نهضت اسلامی و شخصیت برجسته و ممتاز انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همسر گرامی، فرزندان و برادران آن فقید سعید، ملت شریف ایران و جامعه دانشگاهی کشور تسلیت می‌گویم. سلام خداوند و اولیاء الله، نثار روح بلند و تابناک او باد.

جامعه دانشگاهی کشور روز سه‌شنبه در کنار ملت بزرگ ایران، با شرکت در مراسم تشییع ایشان، مراتب قدردانی خود را نسبت به این شخصیت بزرگوار به نمایش خواهند گذاشت.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ارتحال "حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی" (ره) رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی صادر کرد.

در پیام فخرالدین دانش آشتیانی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً * فَادْخُلِی فِی عِبَادِی * وَادْخُلِی جَنَّتِی *

ارتحال جانگداز استوانه ی استوار انقلاب، یارپایدار حضرت امام خمینی (ره) و یاور ماندگار مقام معظم رهبری ، "حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی" (ره) ، به مانند دیگر اتفاقات تلخ تاریخ ، ناگوار بوده و به آسانی قابل جبران نیست.

تلخی این خبر را ، اتکال به الطاف الهی و شکوه سال ها مجاهدت ایشان در مبارزه ی با طاغوت و مساعدت شان در شکل گیری و وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی و همراهی همه جانبه ایشان در تثبیت و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می تواند تحمل پذیر کند.

به یقین ملت غیور ، انقلابی و قدر شناس ایران اسلامی به نیکی آن نیک مرد را می شناسند و چندان در فراز و فرود دوران پیش از انقلاب و روزهای پر فروغ پس از انقلاب از مساعی آسمانی آن مرد ساعی و صبور خاطره ها دارند که بتوانند با یاد آن اینک ، خاطر پریشان خود را تسلی دهند.

اینجانب به نمایندگی از جامعه ی فرهیخته ی فرهنگیان کشور، غمگنانه این رحلت جانسوز را به محضر مقام معظم رهبری ، ملت شریف ایران و به ویژه بیت معظم آن فقید سعید، تسلیت و تعزیت گفته ، از درگاه خداوند رحمان برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و برای خانواده ی معزا و عموم دوستداران و دلبستگان ایشان صبر و شکیبایی تمنا دارم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =