آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی سواد مدرن را توسعه داد

محمدصادق مشایخ گفت:«آیت الله هاشمی رفسنجانی، با تاسیس دانشگاه ها، دلش می‌خواست دانشجوها در کشور بمانند و به دانشجوها احترام می‌گذاشت.»

محمدصادق مشایخ، رییس سابق کمیسیون اقتصادی مجمع امور صنفی تهران که از دوستان نزدیک آیت الله هاشمی رفسنجانی است، در گفت وگو با خبرآنلاین گفت:«ویژگی که به آقای رفسنجانی برتری داده بود، عظت روح او بود. برای مردم دل می سوزاند. آرزوهای زیادی برای آبادانی این کشور داشت. اولین کاری که به طور جد دنبال می کرد،بیمه کردن همه مردم بود تا بیمارستان‌ها برای جذب بیماران رقابت نکنند.»

وی افزود: «مهمترین و بزرگترین اقدام او توسعه نظام دانشگاهی است.او خیلی ها را با تاسیس دانشگاه آزاد دانشگاهی کرد. درواقع سواد مدرن را او در ایران توسعه داد. مترو را وارد کشور کرد.»

مشایخ عنوان کرد:« آقای رفسنجانی آرزوی توسعه رشد اقتصادی و علم برای ملت ایران داشت. او از افراد دروغ گو و مفسد متنفر بود. بسیار نگران فساد کشور بود. پس از دولت نهم و دهم، اقتصاد کشور از قاچاق و فقر بیشترین رنج را برد. آقای رفسنجانی از نتایجی که در دولت نهم و دهم بر اقتصاد ایران تحمیل شد،بسیار ناراحت بود با این حال برای بازگشت به شرایط پیش از سال 84 به دولت کمک کرد.»

وی ادامه داد:«او همیشه علاقه داشت دریای‌خزر و خلیج فارس به یکدیگر وصل شود،تا مناطق‌کویری کشور آباد شود.»

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =