رئیس فرهنگستان علوم ایران و فیلسوف فرهنگ درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

دکتر رضا داوری اردکانی، فیلسوف در پیام تسلیت خود آورده است: 

« انا لله و انا الیه راجعون
ضایعه رحلت آیت الله جناب آقای هاشمی رفسنجانی چندان بزرگ بود که پس از چند دقیقه، ساعت ها خبر اول رسانه ها در سراسر روی زمین شد و طبیعی بود که چنین شود. زیرا ایشان نه فقط یک مرد بزرگ سیاسی بلکه جامع صفاتی بود که به ندرت در یک شخص جمع می شود. علم و تواضع، جهاد و مجاهدت، اخلاق و مودت، خردمندی و تدبیر و درایت، صبر در بلایا و طوفان های سیاسی همه در وجود ایشان جمع شده بود. اگر زندگی و زنده بودن ممکن است پوشش حقارت ها و بزرگی ها باشد، مرگ، بزرگی های بزرگان را آشکار و آشکارتر می سازد. هاشمی رفسنجانی مجاهدی شجاع و سیاستمداری دانا و خردمند بود که فردا او را بهتر خواهند شناخت.

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران این مصیبت و ضایعه را به رهبری معظم انقلاب و به ملت بزرگ ایران و به دوستداران ایشان در سراسر جهان و به اعضای خاندان ارجمند هاشمی رفسنجانی تسلیت عرض می¬کند. این فرهنگستان علاوه بر احترامی که برای شخصیت سیاسی، دینی و اخلاقی این فقید گرانمایه قائل است، عضو افتخاری بزرگ خود را از دست داده است و قدر پشتیبانی های ایشان را در کار تأسیس و قوام فرهنگستان های کشور می داند.
رحمت خدا بر او باد که خوب زیست و در مواجهه با سختی ها و بحران ها، صبر و متانت و خردمندی نشان داد و با عزت از این دنیا رفت. »

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =