۰ نفر
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

نیم‌فصل دوم هر تورنمنتی معمولاً جذاب‌تر و هیجان انگیز‌تر از نیمه اول آن است.

تیم‌ها از لحاظ تاكتیكی شكل گرفته، نقاط ضعف شناسایی و ترمیم شده، تكلیف مشتری سقوط و مدعی قهرمانی معلوم است و مرز‌بندی‌های بالا و پایین و وسط جدول مشخص شده و توقع این است كه بازی‌ها جذاب‌تر باشد و نتیجه هم معمولاً همین می‌شود و جذابیت بازی‌ها به شكل ملموسی بالاتر می‌رود اما این وسط هستند مربیانی كه در نیم‌فصل دوم، لیگ برتر را خراب می‌كنند. معمولاً این كارها از مربیان میانه جدولی سر می‌زند، آنها كه نه مدعی قهرمانی هستند و نه مشتری سقوط، در نیم‌فصل دوم مربیان «حداقلی» می‌شوند و به مساوی‌های خارج از خانه و برد و باخت‌های یك بر صفر قناعت می‌‌كنند تا فقط صندلی‌شان حفظ شود.
ترس ما در آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر از همین مربیان است. همین‌ها كه وقتی كی‌روش می‌گوید رأی خودتان را برای انتخاب بهترین مربی سال اعلام كنید، به پپ گواردیولا رأی می‌دهند اما وقتی خودشان بازی دارند و روی نیمكت رهبری تیم باشگاهی‌شان می‌نشینند، بدتر از اتورها‌گل در یونان یورو ۲۰۰۴ می‌شوند و روح و روان فوتبال و فوتبالیست و فوتبال‌بین را به هوای گرفتن نتیجه می‌كشند.
به قول یكی از دوستان خوب‌مان؛ «آقایان پپ پرستی می‌كنند و یونان مسلكی... آنجا كه نوبت بازی خودشان است، ضد فوتبال به نمایش می‌گذارند و وقتی نوبت رأی دادن می‌رسد، به فوتبال زیبا رأی می‌دهند. انگار فوتبال جذاب را فقط در همین حد دوست داریم كه دیگران بازی كنند و ما از تماشایش لذت ببریم.»
شاید دوستان نمی‌دانند همان‌طور كه خودشان از فوتبال زیبا لذت می‌برند، ما هم دوست داریم فوتبال زیبا ببینیم و از تماشای «بزن زیرش» و «در یک‌سوم دفاعی تجمع كن» و «توپ را بده، فضا را نگه‌دار» خسته شده‌ایم.

* این یادداشت در سرمقاله پنج‌شنبه ۲۳ دی روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =