خراسان نوشت: مردی که در پی دوستی خیابانی با یک زن جوان و تحت تأثیر وسوسه های شیطانی او، چهره 2 زن دیگر را با پاشیدن اسید به طرز وحشتناکی در مشهد سوزانده است، روز گذشته با تلاش یک ماهه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به همراه دیگر همدستانش دستگیر شد.

اوایل شب بیست و چهارم آذر گذشته، 2 زن جوان در بولوار عبدالمطلب مشهد به سوی منزلشان حرکت می کردند که ناگهان مرد نقابداری از پشت یک دستگاه خودرو بیرون آمد و محتویات مایع ظرفی را که دستش بود به صورت زن 35 ساله پاشید. زن جوان در حالی که جیغ می کشید سوختم! سوختم! ناخودآگاه دستانش را وحشت زده بر صورتش کشید که بخشی از پوست او جمع شد. مرد نقابدار بی توجه به فریادهای دلخراش این زن و در یک چشم بر هم زدن به سوی دوست وی که زن 37 ساله ای بود دوید و باقی مانده مایع قوطی را نیز بر سر و صورت او خالی کرد.

این مرد سپس بر ترک موتور سیکلت همدستش نشست که منتظرش بود و از محل فرار کرد. فریادهای وحشتناک 2 زن 35 و 37 ساله توجه رهگذران را به خود جلب کرد و عده ای از شهروندان برای کمک به آسیب دیدگان وارد عمل شدند. سوزش شدید صورت 2 زن غیرقابل تحمل بود و برخی از اهالی و کسبه تلاش کردند با ریختن آب بر سر و صورت زن ها، آثار مایع مذکور را که احتمال می رفت اسید باشد، از بین ببرند اما این اقدامات موثر نبود تا این که دقایقی بعد نیروهای اورژانس به محل حادثه رسیدند و 2 مصدوم را به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل کردند.

این گزارش حاکی است: با گزارش این حادثه به پلیس 110، مأموران کلانتری شفای مشهد نیز در محل حضور یافتند و به تحقیق در این باره پرداختند. بررسی های آنان مشخص کرد 2 زن جوان مورد اسیدپاشی نقابداران موتورسوار قرار گرفته اند.

اما با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به دستور فرمانده انتظامی خراسان رضوی، پیگیری ماجرای اسیدپاشی هولناک به پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرده شد تا گروهی از کارآگاهان ورزیده اداره جنایی با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» برای شناسایی عاملان اسیدپاشی وارد عمل شوند.

این گونه بود که بلافاصله جلسات کارشناسی با هدایت و فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) آغاز شد و کارآگاهان به تجزیه و تحلیل های علمی برای شناسایی مردان نقابدار پرداختند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته به تشریح روند پیگیری و تلاش یک ماهه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی پرداخت و گفت: پس از آن که مصدومان اسیدپاشی به مرکز درمانی انتقال یافتند پیگیری های پلیسی در این باره آغاز شد تا این که 48 ساعت بعد از وقوع این حادثه «میمنت» زن 37 ساله قادر به تکلم شد و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 7 بعدازظهر به همراه دوستم «سمانه» (35 ساله) از قرعه کشی صندوق خانوادگی بازمی گشتیم اما هنوز مسافتی تا منزل دوستم مانده بود که ناگهان مرد نقابداری به سر و صورتمان اسید پاشید و به همراه یک مرد دیگر با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدند.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: بررسی ها و تحقیقات کارآگاهان در حالی ادامه یافت که مصدوم این حادثه نیز نتوانست سرنخی از عاملان اسیدپاشی به پلیس ارائه کند. با این وجود اقدامات فنی و تخصصی با استفاده از شگردهای پلیسی نشان داد که تناقض هایی در اظهارات مصدومان با تحقیقات پلیس وجود دارد چرا که بررسی های غیرمحسوس کارآگاهان از بروز برخی اختلافات خانوادگی و همچنین زمان تردد مصدومان حکایت می کرد و از سوی دیگر هم ردپای زن دیگری در شب وقوع حادثه به میان آمد.

رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: از طرف دیگر تحقیقات مشخص کرد از خرداد سال 95 تاکنون، اعضای خانواده «سمانه» بارها مورد تهدید افراد ناشناس قرار گرفته اند به طوری که دارای 4 پرونده دیگر اسیدپاشی، تخریب و تهدید در کلانتری های مختلف شهر بوده اند. همچنین بررسی های کارآگاهان بیانگر آن بود که افراد ناشناس که این خانواده را تهدید می کردند از تلفن های عمومی و در فواصل زمانی مختلف با آنان تماس گرفته اند.

مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی یادآور شد: کارآگاهان در ادامه این عملیات دوباره مصدومان را مورد بازجویی قرار دادند که این بار ماجرا رنگ دیگری یافت و مشخص شد که شب حادثه هووی «سمانه» که «الناز» نام دارد آن ها را سوار بر خودرو پرایدش کرده و پس از گشت و گذاری در شهر در محل حادثه پیاده شده اند.

سردار امیری مقدم گفت: این زن نیز بلافاصله با صدور دستور قضایی احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت اما مدعی شد که او نیز چند بار مورد تهدید قرار گرفته است. در عین حال کارآگاهان که به وی مظنون بودند بررسی های تخصصی خود را با شیوه غیرمحسوس ادامه دادند تا این که سرنخ هایی از دست داشتن این زن در ماجرای اسیدپاشی به دست آمد.

وی گفت: تحقیقات بیانگر آن بود که «الناز» (زن 24 ساله) با فردی به آشنا شده است و با یکدیگر روابط غیرمتعارف دارند. به همین دلیل رصدهای اطلاعاتی با پیگیری برخی پیامک های ارسالی مظنونان ادامه یافت تا این که افراد ناشناسی که اعضای این خانواده را تهدید کرده بودند شناسایی شدند.

وی تأکید کرد: در میان افراد مظنون ردپای یکی از آنها و همچنین برادرش نیز مشاهده شد و بدین ترتیب کارآگاهان در حالی متهم را دستگیر کردند که «الناز» و همدستش به یکی از شهرستان ها گریخته بودند. بنابراین آن ها با استفاده از یک برنامه ریزی ویژه اطلاعاتی از شهرستان به مشهد هدایت و در کمین نیروهای عملیاتی گرفتار شدند.

سردار سرتیپ دوم بهمن امیری مقدم اضافه کرد: متهم در بازجویی ها پرده از ماجرای اسیدپاشی برداشت و معترف شد: تحت تأثیر وسوسه های شیطانی «الناز» و با همدستی برادرش اقدام به اسیدپاشی کرده است تا «الناز» از همسر خود و هوویش انتقام بگیرد!

وی گفت: تحقیقات بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    22 3
    همیشه پای یک پراید در میان است
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      20 0
      جای شوخی کردن ببینید چرا اسید در دسترس مردم است و مجازاتها بازدارنده نیست
  • بی نام RU ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    33 2
    الان که کنسرت هارا لغو کردید چرا این اتفاقات افتاده؟
    • داغون IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      13 0
      اگر دقت کنید میبینید که بالاترین آمار جرم و جنایت اونم از نوع فجیعش همیشه مال استان خراسان هست.
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    33 1
    اولا که چرا اسید اینقدر به راحتی دم دست همه اس؟ ثانیا چهار تا از این اسید پاش ها رو که اعدام کنید حساب کار دست بقیه میاد
    • بی نام RU ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      12 1
      اختیار دارید تا بخواید همچین کاری کنید مدافعین مثلا حقوق بشر شلوغ می کنند که این کار را نکنید و حتی به زور تهدید و یا فریب دادن طرف را مجبور به رضایت می کنند مگر امنه بهرامی نبود که با فریب و این که اگر ضایت بدی هزینه درمانت را کامل می دهیم ولی همچین که امنه رضایت داد حتی جواب تلفن هایش را ندادند در مورد یگر به طرف گفتند اگر رضایت ندهی وقتی برای درمان به اروپا می روی بیچاره ات می کنیم برای این مدافعین مثلا حقوق بشر و ریشه یاب ها فقط جانیان و مجرمین براشون مهم هستند و قربانی ها برایشان پشیزی ارزش ندارند
    • ارمین A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      1 9
      قضیه خانم بهرامی مربوط به گذشته است و یزرگش نکنید در ضمتن این خانم کلی عمر طرف مقابلش را در زندان حروم کردحالا موردیه که توم شده در ضمن اگر کسی می خواد درمان بشه باید به ریشه یابی تن بده و طرف مقابلش را قصاص نکنه این نمیشه که خودش خوب بشه ولی طرف مقابلش را بدبخت کنه در ضمن بحث ریشه یابی بحثی پیچیده است که شما صلاحیت اظهار نظر در مورد ان را نداری بعدش هم معلومه که من برای شخصی که میگیجانی ارزش قایلم چون اگر ریشه یابی بشه مسخص میشه که زیاد مقصر نیست و تقصیر اصلی معمولا از سمت به اصطلاح قربانیان هست که حالا دارند مظلوم نمایی می کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    22 0
    راستی چه خبر از اسید پاشی در اصفهان.2سال گذشت
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    7 7
    مشکل اصلی روح و ذات خشن جامعه است که با اعدام و قصاص بیشتر خشن میشه باید فکری به حال مغز و روح مان بکنیم
    • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      3 2
      ببخشید اگر من روی کسی اسید بپاشم و قصاص بشم چه تاثیری روی شما نوعی یا کسی دیگر دارد و شما را خشن تر می کند چرا همه چیز را به هم گره می زنید سعی کنید در جواب من دلیلی منطقی بیارید اتفاقا اگراسید پاش اعدام یا قصاص بشه کسی دیگر که بخواد اسید بپاشه از مجازاتش می ترسه و دست به این کار نمی زنه
    • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      5 1
      تا به حال کسی قصاص نشده و همه ریشه یابی شدند چرا اون ریشه یابی ها بازدارنده نبودند اگر دو نفر قصاص شده بودند الان شاهد این اتفاق نبودیم چون شخص اسید پاش می گفت به مجازاتش نمی ارزه
    • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      5 1
      اتفاقا چون تا به حال کسی قصاص و اعدام نشده همه خشن تر شده اند چون میدانند از اعدام و قصاص خبری نیست و فقط ریشه یابی می شوند اگر مجازات سخت و جدی بود کسی اسید نمی پاشید
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    8 0
    اسیدپاشی و آزارواذیت جنسی کودکان را باید مجلس در زمره جرایم غیرقابل گذشت درآورد و بلافاصله مرتکبین اعدام شوند.