العالم نوشت: یک شبکه تلویزیونی اسرائیل، متن مکالمه نتانیاهو را با مدیر روزنامه یدیعوت آخرونوت منتشر کرد.

به گزارش جروزالم پست؛ کانال 2 تلویزیون اسرائیل روزهای جمعه و شنبه متنی را منتشر کرد که به مکالمه بنیامین نتانیاهو و «آرنون (نونی) موزس»، صاحب امتیاز روزنامه یدیعوت آخرونوت تعلق دارد. در این مکالمه به نظر می‌رسد نتانیاهو و نونی در حال زد و بند برای ارائه اخبار مثبت درباره نخست‌وزیر اسرائیل هستند.
بر این اساس، نتانیاهو به موزس وعده می‌دهد در ازای کمک روزنامه وی در انتشار اخبار مورد قبول نخست‌وزیر، روزنامه رایگان «اسرائیل هیوم» را تضعیف کند. به گزارش شبکه 2 تلویزیون اسرائیل، نتانیاهو به دنبال خبرنگارانی بود که تحولات مرتبط با وی را با نگرشی مثبت پوشش دهند. وی همچنین به دنبال توافقی با «شلدون ادلسون»، میلیاردر آمریکایی و مالک روزنامه «اسرائیل هیوم» بود تا این روزنامه تضعیف شود.
بر مبنای متن مکالمات منتشرشده، نتانیاهو در سال 2014 به موزس گفت خبرنگارانی را استخدام کند که سطح خصومت‌اش با وی را از 9.5 به 7.5 کاهش دهند. موزس نیز به وی پاسخ داد: «متوجه شدم. نگران نباشید. باید اطمینان حاصل کنیم شما نخست‌وزیر می‌شوید.» نتانیاهو همچنین در واکنش به مطالب یکی از نویسندگان یدیعوت آخرونوت گفت: «هر روز یک نفر هست که من را می‌کشد.»
انتظار می‌رود پلیس اسرائیل امروز (یکشنبه) از موزس بازجویی کند. سومین بازجویی از نتانیاهو نیز برای یکی از روزهای هفته جاری برنامه‌ریزی شده است.
نتانیاهو در سال 2014 کوشید با تصویب یک قانون، انتشار روزنامه‌های رایگان، از جمله «اسرائیل هیوم» را متوقف کند؛ طرحی که در صورت تصویب در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) می‌توانست به تقویت روزنامه یدیعوت آخرونوت و ارائه تصویری بهتر از نخست‌وزیر اسرائیل منجر شود. البته انحلال کنست به وسیله نتانیاهو مانع پیگیری تصویب این قانون شد.
52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =