ایرنا نوشت : چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران روز شنبه با حضور مسئولان، استادان و فعالان حوزه شهرسازی و میراث فرهنگی در شهرکرد آغاز به کار کرد.

براساس همین گزارش ، این کنگره با هدف ارتقای حفاظت از میراث فرهنگی و با تاکید بر حفظ تاریخ و معماری خاص هر استان در معماری های نوین به مدت 2 روز برگزار می شود.


در برگزاری این کنگره 43 مقاله پیرامون حوزه های فرهنگی- طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های ارتباطی فرهنگی و عناصر وابسته به دبیرخانه ارسال شد که 33 مقاله از این تعداد برای ارائه در این کنگره پذیرفته شده که سه مقاله به عنوان مقالات برتر به شکل سخنرانی و 5 مقاله به شکل پوستر ارائه می شود.


مسکن کوچ نشینی در منطقه بختیاری، جستجوی تاریخ معماری چهارمحال و بختیاری در عصر افشاریه در اشعار شاعران و کاربرد روش ارزش گذاری کیفی در بازآفرینی بافت فرسوده شهری سه مقاله برتر این کنگره است که از سوی پژوهشگران به شکل سخنرانی ارائه می شود.


مصطفی هادیپور، دبیر اجرایی کنگره افزود: این کنگره در سه دوره پیشین به طور ملی در شهر بم برگزار می شد که امسال با ابتکار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همه استانهای کشور برگزار می شود.


وی همکاری نهادهای علمی و دانشگاهی را در حفظ معماری سنتی و شناسایی هویت تاریخی بناهای استان در تحقق اهداف این کنگره مهم دانست و تصریح کرد: انتظار است تا اساتید و دانشجویان با پژوهش های کاربردی خود بین معماری سنتی و نوین پیوند موثری برقرار کنند.


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه معماری تاریخی بناها از مهمترین آثار ناملموس به شمار می رود، تاکید کرد: درحالی که در دولت یازدهم توجه ویژه ای به بحث تشکیل پرونده آثار ملموس و ناملموس فرهنگی در استان انجام گرفته اما شایسته است با توجه به قابلیت های استان بیش از پیش در این حوزه فعالیت کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =