رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز:بیش از یک‌هزار و چهارصد بیمار کلیوی در استان وجود دارد

بیش از یک‌هزار و چهارصد بیمار کلیوی و دیالیزی در استان وجود دارد ،تغییر سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری های کلیوی الزامی است

به گزارش خبر آتلاین رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز گفت: افزایش تعداد مهاجران به استان البرز و اضاقه شدن تعداد بیشتر بیماران کلیوی خدمات رسانی و توسعه مراکز درمانی و خدماتی را سخت‌تر می‌کند. مجید کرمی در گفتگو با خبرنگار خبر آنلاین با اشاره به افزایش جمعیت و عدم تناسب سبک زندگی شهروندان با مولفه های پیشگیرانه اظهارکرد: اگر شهروندان به تغییر سبک زندگی و اقدامات احتیاطی فکر نکنند، زمینه بروز بیماری هایی چون دیابت و فشار خون را بطور غیر ارادی فراهم کرده و به مرور به جرگه بیماران کلیوی اضافه می شوند .

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی البرز با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و چهارصد بیمار کلیوی در استان وجود دارد، بیان کرد: افزایش بیماران کلیوی در در استان نگران‌کننده است وی تصریح کرد: اولویت خیرینی که از این انجمن در البرز حمایت می‌کنند، ساخت بیمارستان، تجهیز بخش‌های دیالیز، پرداخت کمک هزینه پیوند کلیه و پرداخت کم هزینه درمان است.

کرمی افزود: متاسفانه هیچ کدام از شرکت‌های بیمه‌ در کشور هزینه های بعد از پیوند کلیه را تحت پوشش ندارند. در حالی که پس از هر پیوند ، داروهایی که باید مورد استفاده قرار گیرند تا یک میلیون تومان در ماه هزینه دارد و بسیاری از بیماران توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. وی در بخش دیگری گفت: متاسفانه به دلایل مختلف از جمله شرایط زندگی، نحوه مصرف غذا، کم‌تحرکی و فرهنگ غذایی نامناسب، شاهد افزایش تعداد بیماران کلیوی در کشور هستیم و این بیماری سالانه هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان البرز تصریح کرد: استان البرز به دلایل مختلف از جمله مهاجرپذیر بودن، بیش از دیگر استان‌های کشور به تخت دیالیز نیاز دارد و ما در چشم‌انداز بلندمدت باید امکانات خود را برای درمان تعداد بیشتری از بیماران افزایش خواهیم داد. وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از کودکان ما به جای ورزش و تحرک اکثر وقت خود را به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص می دهند افزود : این در حالی است که حبس ادرار می تواند یکی از عوامل اصلی عفونت مجاری ادراری و در نهایت بیماری‌های کلیوی‌ باشد.

کرمی بیان داشت: مردم باید واقعیت‌ها را بدانند و آگاهی لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را داشته باشند و این مهم تنها با فرهنگ سازی محقق می‌شود. وی در پایان تاکید کرد : انجام تست های سالیانه و چک کردن سلامت کلیه ها در مقاطع منظم می تواند د کاهش آمار مبتلایان به بیماری کلیوی موثر باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =