۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

«لالا لند» با نامزدی در چهارده رشته در مراسم اسکار به رکورد «تایتانیک» و «همه چیز درباره ایو» رسید، این در حالی است که اصغر فرهادی نیز با دوباره نامزد شدن در این مراسم رکوردری تازه در تاریخ سینمای ایران ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر فرهادی بار دیگر به جمع نامزدهای نهایی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار راه یافت. او نخستین کارگردان ایرانی است که دو بار نامزد این جایزه می‌شود.

حنیفر هادسن، بری لارسن، امانوئل لوبزکی، جیسون ریتمن و کن واتانابه به همراه رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینما، فهرست نامزدهای اسکار ۲۰۱۷ را عصر سه شنبه پنجم بهمن ماه اعلام کردند. 

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی برای رسیدن به اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان با فیلم‌های «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده از آلمان، «تانا»‌ به کارگردانی مارتین باتلر و بنتلی دین از استرالیا، «زیر شن» به کارگردانی مارتین زاندولیت از دانمارک و«مردی به نام اووه» به کارگردانی هانس هولم از سوئد رقابت خواهد کرد.



اصغر فرهادی سال ۲۰۱۲ با فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را از آن خود کرد. به غیر از اصغر فرهادی تنها یک بار مجید مجیدی با فیلم «بچه‌های آسمان» به جمع نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان راه یافته است. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی و فرید سجادی‌حسینی در «فروشنده» بازی می‌کنند. اصغر فرهادی کارگردان، نویسنده و یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است. این فیلم نخستین بار در شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را به ترتیب برای اصغر فرهادی و شهاب حسینی به ارمغان آورد. «فروشنده» یکی از پنج نامزد نهایی جایزه گلدن گلوب و برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان هیئت ملی نقد فیلم است.  

هشتادونهمین دوره جوایز سینمای اسکار هشتم اسفند (۲۶ فوریه) با اجرای جیمی کیمر در دالبی تئاتر هالیوود در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

سایز نامزدهای هشتادونهمین دوره جوایز اسکار عبارتند از:

بهترین فیلم: «ورود»، «حصارها»، «هکسا ریج»، «حتی اگر سنگ ببارد»، «چهره‌های پنهان»، «لالا لند»، «شیر»، «منچستر کنار دریا» و «مهتاب»

بهترین کارگردان: دنیس ویلنو برای «ورود»، مل گیبسون برای «هکسا ریج»، دیمین شزل برای «لالا لند»، کنت لونرگان برای «منچستر کنار دریا» و بری جنکینز برای «مهتاب»

بهترین بازیگر مرد: کیسی افلک در «منچستر کنار دریا»، اندرو گارفیلد در «هکسا ریج»، رایان گاسلینگ در «لالا لند»، ویگو مورتنسون در «کاپیتان فانتاستیک» و دنزل واشنگتن در «حصارها»

بهترین بازیگر زن: ایزابل هوپر در «او»، روت نگا در «لاوینگ»، اما استون در «لالا لند»، ناتالی پورتمن در «جکی» و مریل استریپ در «فلورانس فاستر جنکینز»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: ماهرشالا علی در «مهتاب»، جف بریجز در «حتی اگر سنگ ببارد»، لوکاس هجز در «منچستر کنار دریا»، دیو پتل در «شیر» و مایکل شانون در «حیوانات شب‌زی»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: وایولا دیویس در «حصارها»، نایومی هریس در «مهتاب»، نیکول کیدمن در «شیر»، اوکتاویا اسپنسر در «چهره‌های پنهان» و میشل ویلیامز در «منچستر کنار دریا»

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: تیلور شریدان برای «حتی اگر سنگ ببارد»، دیمین شزل برای «لالا لند»، یورگوس لانتیموس و افتیمیس فلیپو برای «لابستر»، کنت لونرگان برای «منچستر کنار دریا» و مایک میلز برای «زنان قرن بیستمی»

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: اریک هایسرر برای «ورود»، آگوست ویلسون برای «حصارها»، آلیسون شرودر و تئودور ملفی برای «چهره‌های پنهان»، لوک دیویس برای «شیر» و بری جنکینز و تارل آلوین مک‌رینی برای «مهتاب»

بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان: «زیر شن» از دانمارک، «مردی به نام اووه» از سوئد، «فروشنده» از ایران، «تانا» از استرالیا و «تونی اردمان» از آلمان

بهترین انیمیشن بلند: «کوبو و دو تار»، «موآنا»، «زندگی من به عنوان یک کدو»، «لاک‌پشت قرمز» و «زوتوپیا»

بهترین فیلمبرداری: «ورود»، «لالا لند»، «شیر»، «مهتاب» و «سکوت»

بهترین مستند کوتاه: «۴.۱ مایل»، «Extremis»، «ویولن جو»، «سرزمین مادری من واتانی» و «کلاه سفیدها»

بهترین مستند بلند: «آتش در دریا»، «من کاکا سیاه تو نیستم»، «زندگی، انیمیشنی»، «او.جی: ساخت آمریکا» و «سیزدهم»

بهترین طراحی لباس: جوانا جانستون برای «متفقین»، کالین اتوود برای «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه‌ آن‌ها»، کانسولاتا بویل برای «فلورنس فاستر جنکینز»، مادلین فونتین برای «جکی» و مری زوفرس برای «لالا لند»

بهترین موسیقی متن: میکاچو برای «جکی»، جاستین هورویتز برای «لالا لند»، داستین اوهالوران و هاوشکا برای «شیر»، نیکلاس بریتل برای «مهتاب» و توماس نیومن برای «مسافران»

بهترین ترانه: «مصاحبه»‌ در «لالا لند»، «نمی‌توانم جلوی احساسم را بگیرم» در «ترول‌ها»، «شهر ستاره‌ها» در «لالالند»، «صندلی خالی» در «جیم: داستان جیمز فلوی» و «چقدر دور می‌روم» در «موآنا»

بهترین تدوین صدا: «ورود»، «دیپ‌واتر هورایزن»، «هکسا ریج»، «لالا لند» و «سالی»

بهترین میکس صدا: «ورود»، «هکسا ریج»، «لالا لند»، «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» و «سیزدهم»

بهترین طراحی صحنه: «ورود»، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها»، «درود بر سزار»، «لالا لند» و «مسافران»

بهترین انیمیشن کوتاه: «پیر سیدر و سیگارها»، «وایشای نابینا»، «زمان قرضی»، «مروارید» و «پایپر»

بهترین تدوین: جو واکر برای «ورود»، جان گیلبرت برای «هکسا ریج»، جیک رابرتس برای «حتی اگر سنگ ببارد»، تام کراس برای «لالا لند» و جوی مک‌میلون و نت سندرز برای «مهتاب»

بهترین جلوه‌های ویژه تصویری: «دیپ‌واتر هورایزون»، «دکتر استرنج»، «کتاب جنگل»، «کوبو و دوتار» و «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان»

بهترین چهره‌پردازی: «مردی به نام اووه»، «پیشتازان فضا: ماوراء»، «جوخه انتحار»

بهترین فیلم کوتاه: «دشمنان درون»، «زن و ت‌ ژ و»، «شب‌های آرام»، «آواز» و «تایم‌کد» 

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    مرد بزرگ سینمای ایران همیشه سربلند باشی
    • بی نام AU ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
      مخالفین افراطی ایشان دست از سرش بردارند
    • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
      33 23
      فقط پلاسکو
    • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
      43 7
      دم آقای فرهادی گرم، ایشان کسی است که پله های موفقیت را با تلاش، استمرار و مطالعه زیاد یکی یکی طی کرده و الگوی خوبی است برای همه کسانی که میخواهند در زمینه کاری خودشان موفق باشند. مهم نیست زمینه کاری چه چیزی است، تلاش، استمرار و تلاش و تلاش. این رمز موفقیت است.
    • پرستو A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
      1 2
      تبریک به آقای فرهادی و سینمای ایران. من به شخصه فیلم های اجتماعی رودوست دارم و به نظرم فیلم های آقای فرهادی تا حدی بیان کننده اسیب های اجتماعی جامعه ماست. حتی فیلم ابد و یک روز هم فوق العاده بود. ولی به نظرم سینمای ما در کنار فیلم های اجتماعی به ژانرهای متفاوت و موضوعات جدید هم نیاز داره. مثلا فیلم های ترسناک، جنایی، پلیسی یا معمایی، حادثه ای و.. اصلا جایگاهی در سینمای ما ندارن. موضوعات تکراری شده و فیلم ها فضای سیاهی دارن. فقط ابد و یک روز بود که آخرش با امید و کمی سپیدی به پایان رسید. ما بازیگران خوبی داریم ولی من اصلا نمیدونم مثلا شهاب حسینی یا نوید محمد زاده، امیر جدیدی، بهرام رادان و دیگر بازیگران ما میتونن در نقش های متفاوت بازی کنن یا همیشه باید در فیلم های خاص بازی کنن؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    خدایا شکرت خیلی خوشحال شدم
    • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
      14 1
      بی نام 18:57:47 اگر در دولت قبل با ارز دولتی پورشه وارد نمیشد تا دلواپس ها پورشه سواری کنند الان با اون پول می شد کلی شغل ایجاد کرد
    • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
      8 1
      اگر در دولت قبل با ارز دولتی پورشه وارد نمی شد تا دلواپس ها پورشه سواری نکنند می شد با اون پول کلی شغل ایجاد کرد
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    تبریک به آقای فرهادی عزیز
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
      4 18
      چی را تبریک میگی این افتخاره از یک مشت غربی جایزه بگیری اگر از کشور های شرقی مثل چین و روسیه جایزه می گرفتی ارزش داشت الان داری نوکری غرب را می کنی
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    افتخار سینمای ایران هستند ایشون
    • samane RO ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
      8 2
      کلا ایشون افتخار ملی هستن درود به شرفشون
  • مهربان IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    خیلی خوشحالم خیلی خیلی خیلی خوشحالم
  • مینا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    آقای فرهادی خدا حفظت کنه برادر خدا حفظت کنه
  • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    ای بابا خودتون رو الاف کردید که چی آخه، یه بار حالا به اسکار سیاسی گرفت فکر کردند دیگه حالا هر دفعه فیلم بسازه اسکار می گیره. مگه درد مردم ما اسکار گرفتن اصغر فرهادیه
    • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
      96 7
      این که فیلم جزو 5 فیلم برتر خارجی سال پر بیننده ترین رویداد فرهنگی سال قرار گرفته یعنی پیام فرهنگی مردم ایران بلند تر از قبل در جهان شنیده میشه. اگر موفق به برنده شدن بشه از این هم رسانه ای تر میشه ولی در همین حد هم آقای فرهادی دینش رو به مردمش ادا کرده. چه خوشت بیاد چه نیاد مردم دنیا جشنواره های کن و اسکار رو بیشتر از جشنواره عمار نگاه میکنن. اگه دنبال مصرف داخلی و انتخاباتی هستیم بسم الله همون طور که تا الان پول نفت و بیت المال رو خرج این جشنواره و مشابهش کردیم میشه بازم خرج کرد و چهره های درجه 3 سینمای امریکا رو بیاریم تا از امریکا بد بگن. اما اگر دنبال اثر فرهنگی و بیان پیام خودمون به دنیاییم راهش یاد گرفتن قواعد بازی و حضور تو این رویدادهاست.
    • نادر A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
      با سلام دوست عزیز چه خوب از درد گفتی و ای کاش مفهوم درد را بدانیم همه و بدانیم حتی اگر اسکار فرهادی سیاسی باشد از اینکه با هنر ش ایران را یاد کرده ممنونش باشیم مهم اسکار فرهادی نیست مهم فرهادی است که باوجود شما دوست عزیز و همفکرانت هنوز ایستاده است . با یادی از عزیزان دفن شده در اوار پلاسکو شب خوش دوست بی نام با درد
    • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
      نع درد مردم دکل گم شده و بگم بگم هاست
    • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
      23 5
      علاف نه الاف
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
      12 2
      یعنی هزارن عضو اکادمی که همین بازیگران و صنعتگرات سینمای امریکا و جهان هستند و فیلمسازان برجسته جهان که رای می دهند همه و همه تحت نفوذ و دستور هستند تا جایزه سیاسی بدهند واقعا از دنیا خیال بیرون بیایم.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    عالی، عالی، عالی، تبریک به همه
  • صدای ملت A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    تبریک به شریعتمداری و دار و دسته اش
  • نرگس IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    تو این حال و هوای بد این روزهای ایران، بالاخره یه خبر خوب شنیدیم.
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    32 3
    شاخ بز میتونه بشکنه؟؟؟؟عباس جدیدی عضو مشعشع شورای شهر
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    18 6
    جایزه گرفتن تو یه جشنواره هنری وبدون نگاه سیاسی افتخار آمیزه
  • میلاد US ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    39 2
    تنها فردی که در ایران کاملا موفق است و سرش به کار خودش است همین اصغر فرهادی است.به امید موفقیت های بیشتر
  • محسن IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    5 61
    اونا مگه کین اینقدر برامون مهم باشه جایزه ازشون بگیریم،خودشون غرق در سردرگمین
  • کاظم A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    42 4
    استاد فرهادی زنده باشی... زنده و پاینده باشی
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    20 3
    احتمال داره تندروها بگن گرفتن جایزه اسکار مساوی با قبول خفت و فرهنگ غربی است. فرهادی جان خودتو آماده کن