درحالیکه قهرمانان کاتای تیم شهرداری تبریز با کمترین امکانات در رقابت های جهانی موفق به کسب عنواین قهرمانی شده و با مشکلات بسیاری دست به گریبانند اما خبر می رسد که پیشنهاد نجومی جمهوری آذربایجان برای تابعیت و عضویت در تیم ملی این کشور را رد کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته خبر پیشنهاد جمهوری آذربایجان برای عضویت سه ملی پوش کاراته ایران در تیم ملی آن کشور منتشر اما در بین اخبار حوادث اخیر گم شد.

بر این اساس، کشور جمهوری آذربایجان طی مکاتبه ای که با سه ملی پوش تبریزی کاراته ایران در بخش کاتای تیمی داشت، خواهان پذیرفتن تابعیت جمهوری آذریایجان توسط این سه ورزشکار شد.

آرمین روشنی، احد شاهین و فرزاد محمد خانلو، سه ملی پوش پر افتخار کاتای ایران هستند که اولین مدال طلای تاریخ کاتای ایران را در آسیا بدست آورده و چندین مدال نیز در بازی های لیگ جهانی گرفته اند.

این سه قهرمان با وجود اینکه با کمترین امکانات با سرمربیگری استاد سعید نیکوخصلت، درحال رقابت با غول های کاتای جهان بوده و دریافتی آنان در حد تامین معاش هم نیست، پیشنهاد نجومی جمهوری آذربایجان را رد کرده اند.

دولت باکو طی سالیان اخیر جذب قهرمانان ورزشی ایران را در دستور کار خود قرار داده بطوریکه کشتی گیران و تکواندوکاران ایرانی تیم ملی آذربایجان، در رقابت های جهانی و المپیک در مقابل تیم ملی ایران صف آرایی کرده اند.

احد شاهین، کاتا روی باسابقه تیم ملی و تیم کاتای شهرداری تبریز در گفتگویی با تائید پیشنهاد جمهوری آذربایجان و حتی کشورهای دیگر افزود: سال های سال است این پیشنهاد از کشور های همسایه برای ما می شود و چیز تازه ای نیست.تیم ما به دلیل اینکه مدت های زیادی است در کنار هم تمرین می کند هماهنگی زیادی را دارد به همین منظور همیشه پیشنهاد تغییر تابعیت به هرسه ما می شود.

وی با شااره به اینکه "تمام این پیشنهاد را ما رد کردیم و اگر دوباره پیشنهادی باشد رد خواهیم کرد" افزود: ما زیر پرچم ایران مسابقه خواهیم داد و در تلاش هستیم با کسب مدال دیگر افتخاری دیگر برای کشور عزیزمان به دست آوریم.

شاهین در پایان خاطر نشان کرد: از دکتر نیکو خصلت، مربی تیم کاتای تبریز بابت تمام حمایت هایش سپاس گذاریم و انشالله بتوانیم با کسب مدال، ایشان را شاد کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =