ایرنا نوشت: خبرگزاری رسمی چین در گزارشی از دستاوردهای یک سال اجرای توافق جامع و نهایی هسته‌ای شش قدرت بزرگ جهان با ایران، گفته است حضور کشورهای مختلف در بازار ایران از جمله در بخش نفت و انرژی چشمگیر است.

شین هوا اعلام کرد: از زمانی که تحریم های ایران لغو شد بسیاری از کشورها و شرکت های بزرگ دنیا به بازار ایران توجه ویژه نشان داده اند و درصدد حضور چشمگیر در آن هستند.

این گزارش می افزاید: در این بین چندین شرکت بین المللی بخصوص به دنبال حضور گسترده در بخش نفت و گاز ایران هستند و بازار انرژی این کشور هر روز از قبل جذابتر می شود.

شین هوا تاکید کرد که در تازه ترین مورد شرکت نفت و گاز اتریش با یک شرکت تولید و استخراج نفت ایران یادداشت تفاهم همکاری امضا کرده است.

این توافق بر اساس گزارش منتشر شده میان شرکت بین المللی او.ام.وی (OMV) اتریش مستقر در وین و شرکت انرژی دانا ایران امضا شده است.

شین هوا می نویسد که شرکت اتریشی مذکور مانند بسیاری از شرکت های دیگر در حال رایزنی با طرف ایرانی است تا بتواند در صنعت نفت و گاز این کشور و طرح های ذی ربط سرمایه گذاری کند.

این گزارش می افزاید: شرکت بین المللی او.ام.وی (OMV) البته از سال ۲۰۰۱ وارد بازار ایران شده است اما می خواهد با توجه به اجرای برجام و لغو تحریم ها، حضور گسترده تری در صنعت انرژی ایران داشته باشد.

رسانه رسمی چین نوشته است: با توجه به اینکه ایران یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفت و گاز جهان است، شمار زیادی از شرکت های بین المللی مایل به حضور در صنعت انرژی آن هستند.

تازه ترین آمار نشان می دهد که واردات نفت چین نیز از ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی از مرز ۶۲۰ هزار بشکه در روز گذشته است و باز هم افزایش خواهد یافت.

شرکت های نفتی چین از جمله ساینوپک، شرکت ملی نفت چین و شرکت جوهای جنرونگ نیز از همکاران نزدیک ایران در اجرای طرح های مختلف انرژی هستند.

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =