ایرنا نوشت: معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به کاهش 10 درصدی بارش ها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه گفت: سطح ورودی آب دریاچه نسبت به پارسال کاهش یافته است.

رحیم میدانی افزود: سال آبی گذشته، سالی پرباران بود، به طوری که حجم آب و سطح تراز دریاچه بهبود نسبی یافت؛ اما اکنون سطح تبخیر زیاد شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه، خاطرنشان کرد: اینک حجم آب موجود مخزن دریاچه 2.4 میلیارد مترمکعب، وسعت آن 2400 کیلومتر مربع و تراز مخزن آن 1270.55متر بالاتر از سطح دریاست که سال گذشته در همین زمان 1270.37 متر بوده است.
میدانی با اشاره به کاهش 10 درصدی بارش ها در حوزه آبریز دریاچه در سال آبی جاری در همسنجی با پارسال، خاطرنشان کرد: سطح ورودی آب به دریاچه نسبت به پارسال کاهش یافته و مساله تبخیر آب همزمان با گرم شدن تدریجی هوا به آن دامن زده است.
معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو بیان داشت: سال گذشته بیش از 1.5 میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه رهاسازی شد، اما به دلیل جمع نشدن آب کافی پشت سدهای منطقه، امسال تاکنون آبی رهاسازی نشد.
به گفته میدانی، با هماهنگی های به عمل آمده با ستاد احیای دریاچه، رهاسازی آب در سناریوهای مختلف در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی همچنین گفت: شنیده ها حاکیست ستاد احیای دریاچه ارومیه طی ماه های گذشته ریالی بایت اجرای طرح ها و پروژه های این دریاچه دریافت نکرده، هرچند در هیات وزیران سه هزار میلیارد ریال برای کارگروه ستاد دریاچه اعتبار تصویب شده است.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =