خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آقای ترامپ در تشخیص تروریسم اشتباه نکنید چراکه آنهایی که در مقام دفاع از کشور و خودشان جهاد می کنند تروریست نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله محمد علی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران که در مصلی برپا شد، با اشاره یه حادثه آتش سوزی پلاسکو گفت: تلاش بی وقفه و شبانه روزی مسئولان در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو شایسته تقدیر است. دولت و مسئولان باید کمک کنند که چنین اتفاقاتی مجددا تکرار نشود.

موحدی کرمانی خطاب به ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: آقای ترامپ! شما با شعار خدمت به مردم آمریکا، نجات آنها از فقر و گرسنگی، دخالت نکردن در امور دیگر کشورها، مبارزه با تروریسم و ترمیم خرابی‌های به جامانده از حکومت‌های قبلی به کاخ سفید آمدید، لذا بکوشید به وعده‌های خود عمل کنید، که مبادا خناس‌ها عزم شما را تغییر دهند. البته تغییر خوی استکباری و زورگویی مسئولان قبلی بسیار سخت است.

وی ادامه داد: همچنین بکوشید به پیمان بر مردم وفادار باشید که شرافت اسلامی همین است، در تشخیص تروریسم اشتباه نکنید چراکه آنهایی که در مقام دفاع از کشور و خودشان جهاد می کنند تروریست نیستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: دولت های قبلی با جنگ افروزی و مسلح کردن جلادان، آبروی خود را بردند و سرمایه کشور آمریکا را به باد دادند.

اهم سخنان امروز آیت الله موحدی کرمانی را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه بخوانید:

* وزیر خارجه عربستان اعلام کرده که ایران در کشورهای منطقه دخالت نکند، شما باید خجالت بکشید چراکه این شما هستید که در کشورها دخالت می کنید و کشور یمن را به خاک و خون تبدیل کرده ‌اید. این شما هستید که در سوریه دخالت می‌کنید و می گویید موضع ما در مقابل بشار اسد تغییر نکرده در حالی که از راه نظامی و روش های مختلف می گویید که بشار اسد باید کنار رود.

* به رژیم آل سعود و حکام بحرین می گوییم مطئمن باشید ناله مظلومان بحرین پایه های حکومت شما را می لرزاند و ساقط می کند، به مردم یمن و بحرین هم می گوییم که مقاومت کنید چراکه پیروزی نهایی با مظلومان عالم است.

* حادثه دلخراش آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت خادمین واقعی نظام و آتش‌نشانان شد را به مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، ملت ایران و خانواده‌های آنان تسلیت می‌گویم و از تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی مسئولان تشکر می‌کنم.

*از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود دقت بیشتری بکار گیرند تا دیگر چنین حوادثی تکرار نشود. این حادثه مؤلمه منجر به شهادت و مجروحیت تعدادی از خادمین واقعی نظام شد؛ کسانی که خودشان را آماده کره‌اند تا جانشان را برای مردم بدهند.

* با وقوع انقلاب اسلامی کشور از ظلمت خارج و به سمت نور هدایت شد. ما باید به یاد داشته باشیم در دوران پهلوی چه دوران سختی بر کشور گذشت و با تحولی که امام راحل ایجاد کردند دوران غرق در فساد و آلودگی پهلوی را به نورانیت تبدیل کردند.

*دهه فجر به تعبیر امام (ره) انفجار نور بود؛ دوران ذلت پادشاهی پهلوی پدر و پسر را به یاد داشته باشیم؛ کسی جرئت نداشت رساله عملیه امام (ره) را همراه داشته باشد.

* امام جماعت حتی جرئت نداشت بگوید این گوشت‌هایی که از اسرائیل می‌آید، بدلیل اینکه ذبح شرعی نشده، نجس است؛ گفتن همانا و روانه زندان شدن همانا.

* یادم است که آقای هاشمی رفسنجانی از زندان بیرون آمده بود؛ مقداری شرح حال از او خواستم، در یک کلمه گفت، یک شب از سر شب تا صبح پیوسته من را با کابل می‌زدند و من فریاد می‌زدم و بیهوش می‌شدم و وقتی به هوش می‌امدم، باز بر روی زخم‌ها شلاق‌ می‌زدند.

* قدر این انقلاب را بدانیم؛ این انقلاب امانت شهداست و به این راحتی‌ها به دست ما نیامده است. امام این کشور را از حلقوم آمریکا بیرون کشید؛ تحولی ایجاد کرد که فرهنگ دوران سلطنت که غرق در فساد و آلودگی بود، به یک فضای نورانی تبدیل شد. جوانانی که در صف سینما صف کشیده بودند، برای جبهه‌ها صف کشیدند.

* وصیت‌نامه شهدا فوق‌العاده جالب است؛ توصیه می‌کنم این وصیت‌نامه‌ها را مطالعه کنید که یک جوانان در ابتدای بلوغ، مانند یک عارف و عالم وصیت می‌نویسد.

* قرآن به کرامت انسان توجه ویژه‌ای دارد و انسان را تکریم می‌کند و مقام عظیمی برای او قائل است و آیات مبارکی نیز در این زمینه وجود دارد.

* براساس آیات قرآن انسان در نظام هستی از جایگاه رفیعی برخوردار است و ما باید مواظب باشیم این جایگاه را مفت از دست ندهیم. می‌دانیم و باید بدانیم که انسان دارای مقام رفیع است و باید مواظب باشیم این مقام رفیع را پس از اینکه شناختیم، مفت و به‌راحتی از دست ندهیم. لذا در مقابل دادن جان، بهشت نصیب‌مان شود زیرا هرچه غیر از آن به دست آوریم، ضرر کرده‌ایم.

*انسان می‌تواند حقایق عالم هستی را بشناسد و خداوند این استعداد را به همه انسان‌ها داده است و از این رو امروز ما بخشی از حقایق دنیا را شناخته‌ایم و آیندگان‌مان نیز حقایق بیشتری از عالم هستی را خواهند شناخت.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =