توئیت‌های جالب رئیس جمهور سابق مکزیک علیه ترامپ | ما پول آن دیوار لعنتی را نخواهیم داد

وینسنته فاکس رئیس جمهور سابق مکزیک با رجوع به صفحه ترامپ در توئیتر به پست های او درباره ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک واکنش های جالبی نشان داده و هشتگ «دیوار لعنتی» را درست کرده است.

به گزارش خبرآنلاین دونالد ترامپ  رئیس جمهور آمریکا همانگونه که در کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود روز چهارشنبه با حضور در وزارت امنیت داخلی فرمان اجرایی احداث دیوار مرزی بین ایالات متحده و مکزیک را امضاء کرد. 

این فرمان برای محدود کردن ورود مهاجران به آمریکا را امضا شده و براساس آنچه رسانه های آمریکا گزارش دادند از فردای آن روز احداث  یک دیوار در مرز مکزیک و آمریکا آغاز شده است.

در پی این اقدام اعتراضات گسترده ای در مکزیک نسبت به ترامپ و سفر برنامه ریزی شده رئیس جمهور این کشور به آمریکا صورت گرفت. 

مکزیکی ها نه تنها این کار امریکا را توهین امیز می دانند به این ادعای ترامپ که گفته است هزینه ساخت این دیوار را باید مکزیکی ها بدهند نیز واکنش تندی نشان داده اند. 

در این میان رئیس جمهور مکزیک انریکه پنیا نیتو نیز درباره ادعاهای ترامپ واکنش نشان داده است. 

رئیس جمهور  مکزیک در واکنش به این ادعای ترامپ که گفته بود دولت مکزیک در نهایت به شکلی هزینه های مربوط به این دیوار مرزی را که قرار است به طول سه هزار و 200 کیلومتر میان دو کشور کشیده شود، تقبل می کند،  پاسخ داد: مکزیکی ها هرگز پول ساخت این دیوار را نخواهند داد. 

 

با این همه واکنش ها و عکس العمل های توئیتری  وینسنته فاکس رئیس جمهور سابق مکزیک به یک جریان رسانه ای تبدیل شده است.

فاکس به توئیت های ترامپ با لحن تندی پاسخ داده و هشتگ «دیوار لعنتی» را ایجاد کرده است. او در یکی از اولین پست هایش برای ترامپ نوشته : « هی دونالد، دست و دلبازی نکن، مردم مکزیک حرفشان را زده اند.  ما هرگز پولی برای آن دیوار لعنتی نخواهیم داد. »


این توئیت با واکنش بعدی ترامپ مواجه شد و او گفت که هرجور شده پول ساخت این دیوار را آمریکا نخواهد داد و بالاخره آن را از مکزیکی ها خواهد گرفت. 

ترامپ بعد از این واکنش های صریح توئیت دیگری منتشر کرده و نوشت: «اگر مکزیک نمی‌خواهد پول دیواری که به شدت به آن نیاز است را بدهد، خوب همان بهتر که دیدار پیش رو لغو شود.»

با این پست احتمال لغو دیدار دو رئیس جمهور در هفته آتی مطرح شد و برخی از منابع خبری از دو کشور اعلام کردند که دیدار بین دو رئیس جمهور امریکا و مکزیک لغو شده است. 

فاکس نیز در پاسخ او نوشت : « هی ترامپ ما که پول این دیوار لعنتی تو را نمی دهیم خودت هم که نمی دهی پس چه کسی باقی می ماند؟ خودت می مانی این دیوار لعنتی ات.»

او در توئیت دیگری به ترامپ حمله کرده و گفته بنای یادبود خودخواهی ترامپ" حدود ۲۵ میلیارد دلار خرج برمیداره. و بعد نظر سنجی را در توئیتر ترتیب داده و از مردم آمریکا خواسته جوب بدن که حاضرند به جای این همه پول برای ساخت یک دیوار لعنتی ترامپ براشون چه کارهایی رو انجام بده .

ترامپ همچنین تهدید کرد اگر مکزیک حاضر نشود پول ساخت دیوار را بپردازد از طریق وضع 20 درصد تعرفه مرزی برای صادرکنندگان مکزیکی به امریکا این هزینه را تامین خواهد کرد . 

این در حالی است که طبق موافقت آمریکا و مکزیک، تجارت آزاد میان این 2 کشور برقرار است و با وضع هرگونه تعرفه ای این موافقت بهم خواهد خورد.

این تهدید ترامپ نیز با واکنش توئیتری فاکس رئیس جمهور سابق مکزیک در توئیتر مواجه شد او نوشت : بعدش که تعرفه واردات گذاشتی کی پول اون کالاهای گرون رو میده؟ شهروندان امریکا؟ تو برای انها احترامی قائل نیستی.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
    28 3
    خبر خان اگه فحش خارجی حساب نیست بگو ما هم فحش خارجی بدیم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
    12 0
    در اهمیت شبکه های اجتماعی و علی الخصوص توییتر
  • بی نام NZ ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
    1 0
    البته مشکلی نیستا همه مون استادیم ولی خوب حتی خبرگزاری های خارجی هم سانسورش کرده بودن.